همه چیز در مورد کلمه کلیدی و 100%تاثیر آن در سئو

طراحی سایت در اصفهان

طراحی سایت طراحی سایت در اصفهان اوج شید


همه چیز در مورد کلمه کلیدی و تاثیر آن در سئو

بعد از طراحی سایت در اصفهان به صورت حرفه ای باید به فکر پیداکردن کلمه کلیدی مناسب باشیم. در این مقاله می خوایم به موضوع مهم کلمه های کلیدی بپردازیم.

شما در پایان این مقاله متوجه میشین که باید چطور سختی یک کلید واژه را درک کنید و  فرق بین کوئری یا کلید واژه چیه؟

مسائلی مثل تحقیق روی کلمه کلیدی، انواع کلمات کلیدی، نحوه انتخاب کلمه کلیدی و اولویت بندی اونها و اینکه کلمات کلیدی چه تاثیری بر روی هدف نهایی کسب و کارمون دارند رو در این بخش مطرح میکنیم.

پس با ما همراه باشید….

کلمه کلیدی

کلمه کلیدی طراحی سایت در اصفهان اوج شید

کلمه کلیدی چیه؟

تحقیق در مورد کلمه کلیدی

۱ –با استفاده از  ابزار Google Keyword Planner

۲ – توجه به حرف های اطرافیان

۳ –  از خودِ گوگل…

کلمه کلیدی 4 تا پارامتر مهم داره

طول کلمه کلیدی مهمه یا حجم جستجوش؟؟

چگالی کلمه کلیدی keyword density

سختی کلمه کلیدی Keyword difficulty

تحقیق کلمه کلیدی در دیگر منابع

LSI چیه؟!

بعد از خوندن این مقاله باید موارد زیر کامل واستون جا افتاده باشه:

تولید محتوای با کیفیت و سئو شده بدون تحقیق کلمه کلیدی تقریبا امکان پذیر نیست و تحقیق نکردن و اولویت بندی نکردن کلمات کلیدی در تولید محتوا شبیه به رها کردن تیر به تاریکیه. برای افزایش ترافیک و همینطور بهینه سازی سایت و محتوای اون ، باید بدونید چه کلید واژه هایی مورد هدف شماست و کدوم کلمه کلیدی و در کدوم قسمت اولویت بیشتری داره، تا بتوانید یک ترافیک هدفمند به سمت سایتتون هدایت کنید. مجموعه اوج شید یکی از بهترین مجموعه ها در اصفهان است. که طراحی سایت در اصفهان و سئو سایت در اصفهان را به صورت حرفه ای برای شما عزیزان انجام می دهد.

کلمه کلیدی چیه؟

به همه کلمه ها  و عبارت هایی که  که کاربر در موتورهای جستجو مثه گوگل جستجو می کنه کوئری میگن  و اگر اون کوئری، مناسب کسب و کار ما باشه کلمه کلیدی واسه ما محسوب میشه؛ به عبارت دیگه هر عبارتی که در گوگل جستجو میشه نمیتونه کلمه کلیدی برای ما محسوب شه.

تحقیق در مورد کلمه کلیدی

۱با استفاده از  ابزار Google Keyword Planner

طراحی سایت در اصفهان

طراحی سایت
طراحی سایت در اصفهان
اوج شید

 

ابزار گوگل کی‌ورد پلنر که به اختصار بهش GKP هم گفته میشه  قبلِ سال ۲۰۱۶ یک ابزار بسیار کاربردی برای پیدا کردن کلمه های کلیدی و همینطور میزان سرچ اون ها توی گوگل بود، ولی بعدِ  ۲۰۱۶ یک سری تغییرات توش داده شد  و دیگه مثل قبل میزان سرچ دقیق کلمه ها رو نشون نداد و صرفا یک بازه بسیار کلی رو نشون میده ولی به هر حال یک منبع نسبتا خوب برای تحقیق روی کلمه های کلیدیه.

۲توجه به حرف های اطرافیان

خیلی از ماها  واسه تولید محتوا برای تحقیق کلمات کلیدی صرفا به فکر کلید واژه های پر جستجو و پر مخاطب هستیم ، این در حالیه که رتبه گرفتن در کلمات پر جستجو خیلی سخته و از طرف دیگه هم کلمه های کلیدی زیادی وجود دارند که مردم کم و بیش سرچ می‌کنن ولی رقابتی چندانی هم بین اون ها نیست. برای پیدا کردن این  کلید واژه‌ها پیشنهاد می کنیم از منبع قویی که در اطراف خودتون دارین استفاده کنید، سعی کنین از خونواده ، دوستها و نزدیکاتون در فضای واقعی و مجازی سوال بپرسین تا بتونید کلمه های کلیدی مختلف واسه کسب و کار خودتون پیدا کنید.

البته این روش یه مقداری زمان بر هست ولی اگر تمرین کنید که چجوری یک مساله رو به اطرافینتون بفهمونین اونموقع میتونید کلمه های کلیدی خوبی از زیر زبونشون بکشید.

۳

از خودِ گوگل

گوگل واسه اینکه بتونه نتیجه خوبی به کاربراش نشون بده از الگوریتم استفاده میکنه. شما میتونید از این صفحه نتایج گوگل نکات ریز زیادی استخراج کنید. یکی از مهمترینهاش ایده گرفتن واسه کلمه های کلیدیتون هستش. شما در ۴ مکان مختلف می‌توانید از نتایج گوگل ایده بگیرید.

سمت پیشنهادات خودِ گوگل (کادر قرمز)

عنوان رقباتون (کادر سبز)

توضیحات رقباتون (کادر آبی)

کلمات مرتبط با جستجو (کادر مشکی)

1

2

3

4

کلمه کلیدی 4 تا پارامتر مهم داره

  • حجم جستجو اون کلمه یا عبارت
  • طول کلمه کلیدی
  • چگالی کلمه یا کلمات کلیدیتون
  • سختی اون کلمه کلیدی

استفاده از کلمه های کلیدی طولانی که میزان جستجوشون زیاده فکر بسیار خوبیه ولی تو هر حوزه ای چنین کلمات کلیدی زیاد نیستن و باید این 4 تا پارامتر رو زیاد تغییر بدین تا بتونید کلمات کلیدی خوبی واسه خودتون پیدا کنید.

از طرفی هم حواستون باشه که نباید بر روی یک سری کلمه کلیدی‌ خاص تمرکز کنید، مخصوصا اگر اول کارتونه چونکه این کار میتونه آسیب جدی به سئو ساییتتون بزنه. البته توضیح این مسائل واسه خیلی از کارفرماها کار بسیار سخت و کسل کننده ایه J

طول کلمه کلیدی مهمه یا حجم جستجوش؟؟

به کلمه کلیدی طولانی Long tail keywords هم میگن. بیاید قبول کنیم که هر چی یه کلمه کلیدی طولانی‌تر باشه حجم جستجو Search volumes اون هم کمتر میشه،  اما این مساله بدیه یا خوبیه؟ ببینید تو هر حوزه کاری یه سری کلمه های کلیدی طولانی هستن که مشتریان واقعی اونا را جستجو می‌کنن و اتفاقا میتونن سودآوری خوبی هم داشته باشن. اگه یه کم زرنگ باشید میتونید این کلمه ها رو پیدا کنید و پول خوبی هم به جیب بزنید

همیشه واسه شروع یه کسب و کار بهتره که از کلمه های کلیدی طولانی و یا از کلمات کلیدی متوسط استفاده کنید، به عنوان مثال برای سایت‌های آموزشی “آموزش ریاضی” یک کلمه کلیدی سخت و با حجم جستجو بالاست و شاید مناسب وبسایت‌هایی که تازه شروع به فعالیت کردن نباشه. ولی کلمه کلیدی‌هایی مثه “آموز ریاضی پایه هفتم نظام جدید” یک کلمه (عبارت) کلیدی طولانی و ساده‌تر هستش که میتونن واسه شروع کار استفاده کنن.

پس کلا اگر اول راهید از کلمات و عبارت کلیدی طولانی تری استفاده کنید چون که هدفمند ترند و نرخ تبدیل بهتری دارن واستون و همینطور راحت تر هم میتونید تو گول باهاشون بالا بیاین.

چگالی کلمه کلیدی keyword density

قدیما کلمه کلیدیشون را به هر شکل و نحوی هزاران بار میچپوندن تو مقالشون و رتبه خوبی هم میگرفتن تو گوگل ولی الان دیگه قدیم نیس و اگه از این کارها بخواین بکنید گوگل میفرستتون ته چاه. چون این مدلی مقاله نوشتن باعث میشه متن مفهومش رو از دست بده و کاربری که اونو میخونه راضی نباشه از دستتون. گوگل هم که میدونید رو کاربراش حساس…

پس همیشه سعی کنید مطلبی که مینویسید واسه کاربر باشه نه واسه ربات های گوگل.

سختی کلمه کلیدی Keyword difficulty

وقتی کلمه های کلیدیتون رو پیدا کردین تاز از اینجا کار اصلیتون شروع میشه. شما باید مشخص کنید که کدوم از این کلمه های کلیدی براتون اولویت بیشتری دارن. سختی کلمه های کلیدی در این اولویت بندی پارامتر مهمی محسوب میشه. مثلا برای فهمیدن میزان سختی “آموزش زبان” و یا “آموزش زبان فرانسوی نصرت” میتونید از ابزارهی زیادی که وجود داند استفاده کنید کافیه تو گوگل بزنید tools keyword difficulty تا واستون بیاره. یک روش دیگه هم اینه که بیاید اون کلمه های کلیدی رو تو گوگل سرچ کنید و ببیند کدوم یک از رقبا واسه اون رتبه گرفته و تجزیه و تحلیل کنید. البته این کار رو یک متخصص سئو بهتر از یک فرد معمولی میتونه انجام بده

طراحی سایت در اصفهان

طراحی سایت
طراحی سایت در اصفهان
اوج شید

تحقیق کلمه کلیدی در دیگر منابع

  1. واسه کلمات انگلیسی سایت‌های Quora و Reddit خوبن.
  2. انجمن‌های فارسی چون کاربراها مشکلات و دغده هاشون رو میان میگن گزینه خوبین.
  3. بلاگ و نوشته‌های سایر وبسایت‌ها
  4. اتوکامپلیت گوگل یا همان Google Autocomplete منبع خیلی عالی هستش.
  5. کامنتهای کاربرا تو سایت خودتون یا رقباتون یا شبکه های اجتماعی
  6. مکالمات تلفنی که با کاربراتون دارین رو با دقت گوش کنید. کلمه های کلیدی خوبی از بین حرفاشون درمیاد.
  7. گروه‌های تلگرامی هم میتونه منبع خوب و بکری باشه.

نکته: تحقیق کردن در مورد کلمات کلیدیتون رو هیچوقت فراموش نکنید، هر چند وقت یکبار اینکارو انجام بدین و یادداشتشون کنید و ازشون استفاده کنید.

LSI چیه؟!

LSI(Latent Semantic Indexing) با مفهوم کلمه کلیدی کار دارد و این عمل را به کمک هوش مصنوعی که توسط گوگل در حال پیاده سازی است تشخیص می‌دهد. مثلا فرقی بین کلمه های  “سئو” ، “بهینه سازی سایت” و “افزایش رتبه سایت” نیست  و همشون از یک خونوادن.

برای پیدا کردن کلمه های هم خونواده خوب میتونید از سایت lsigraph.com استفاده کنید که رایگان هم هست.

منابع دیگه رو هم بخون

Keyword Research for SEO: The Definitive Guide (2019 Update)

How to Do Keyword Research in 2019 for Maximum Traffic

How to Do Keyword Research – the Ultimate Guide for 2019 | IMPACT

بعد از خوندن این مقاله باید موارد زیر کامل واستون جا افتاده باشه:

کلمه کلیدی چیه و فرقش با کوئری چیه؟

چه روش هایی برای تحقیق روی کلمه های کلیدی هست؟

طول کلمات کلیدی و حجم جستجوشون چه تاثیری در سئو داره؟

چگالی کلمات کلیدی چقدر باشه خوبه؟

سختی کلمه های کلیدی را چطور متوجه بشیم؟

LSI چیه و چرا مهمه؟

 

طراحی سایتطراحی سایت در اصفهان

حسین رفیع زادهمشاهده نوشته ها

حسین رفیع زاده هستم. استراتژیست توسعه فردی و شغلی. میتونم شما رو تو این بازار رقابتی با مشاوره دقیق و آنالیز تو زمینه کاریتون راهنمایی کنم و راه‌کارها و ایده‌های راه‌گشا و مطمئنی بدم تا باعث رشد چندبرابری شما تو کسب و کارتون بشه. امیدوارم بتونم با کمک خدا در خدمت به شما در انجام وظایفم موفق باشم و به شما کمک کنم تا اوج شید و در اوج بمونید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *