طراحی سایت در اصفهان | موارد مهم در سئو سایت در اصفهان؟

نویسندهعلیرضا براتی
عبارت کلیدیسئو سایت در اصفهان
دپارتمانتحریریه اوج شید
مدت زمان مورد نیاز برای مطالعه۱۰ دقیقه
تعداد کلمات۱۰۴۵

گوگل و مردم چگونه متن را آنالیز میکنند؟

در این مقاله اوج شید قصد داریم در رابطه با اینکه گوگل چطوری متن شما رو بررسی میکنه صحبت کنیم. در ادامه میتونین این مطلب رو مطالعه و بررسی نمائید.

افراد چگونه متن را مطالعه میکنند؟

بازدید کننده های سایت شما برای تصمیم گرفتن در رابطه با اینکه سایت شما رو مطالعه کنند یا نه، متن شما رو آنالیز میکنند و تصمیم گیری میکنند. هدف آنها از این اقدام اینه که بفهمند موضوع و محتوای متن شما در چه مورد است؟!

در متن شما قسمت هایی وجود داره که بازدید کنندگان موقع مطالعه به صورت ویژه آنها را بررسی میکنند. برای مثال سرفصل ها (هدینگ ها)، زیرنویس ها که مانند بند اول متن شما حائز اهمیت میباشند. همچنین اولین قسمت های یک پاراگراف جدید باعث میشود که خواننده ی متن شما به آن توجه بیشتری نماید.

گوگل چطوری سایت رو بررسی میکنه؟

گوگل هم برای اینکه سایت شما را بررسی و آنالیز کند، به همین روش عمل میکند. میتوانیم دو نمونه ی زیر را برای چک کردن گوگل عنوان کنیم:

  • گوگل، در برخی از حق ثبت اختراعات خود، سیگنال هایی مانند نزدیکی معنایی را رتبه بندی کرده است. نزدیکی معنایی به نزدیکی کلمات مرتبط با یک متن ضمن در نظر گرفتن قالب بندی آن متن اشاره دارد. برای درک نزدیک بودن معنایی کلمات، ساختار متن شما باید واضح باشد.
  • در حق ثبت اختراع دیگر گوگل، گشت و گذار معقول، گوگل صریحاً در مورد عناوین صحبت میکند. عناوین حاوی کلمات کلیدی خاص برای موضوع یک صفحه خاص، حائز اهمیت میباشند.

حق ثبت اختراعات بیشتری وجود دارد که اشاره ای به استفاده از ساختار متن برای درک متن ندارند. گوگل با گذشت زمان، در تحلیل محتوا بسیار بهتر شده و پیشرفت کرده است. هرچه بهتر بنویسید، درک گوگل از محتوای شما و بنابراین رتبه بندی آن برای گوگل آسانتر میشود. بعلاوه، گوگل برای درک واقعی زبان سخت تلاش میکند. به عنوان مثال، در سال 2018، google BERT، یک مدل پردازش زبان طبیعی را معرفی کرد. این مدل به گوگل کمک میکند تا زبان را بهتر درک کند. همچنین بتواند نتایج مرتبط تر را ارائه دهد.

تنظیم مقالات با ساختار واضح نیز به دلایلی تأثیر مثبتی در رتبه بندی دارد. متون خوب ساختار2 یافته دارای نرخ گزاف گویی پایین تر هستند. به علاوه شانس بیشتری برای توجه رسانه های اجتماعی دارند. این به خودی خود منجر به رتبه های بالاتر در گوگل میشود.

شکل ۱ : کپشن تصویر اینجا وارد شود

نکاتی در مورد بهبود ساختار متن شما

اگر میخواهید ساختار متن خود را بهبود بخشید، باید به موارد زیر دقت کنید:

  1. پاراگراف اول متن شما
  2. عناوین شما
  3. اولین جمله از هر بند جدید.

به زودی مقاله ای در رابطه با چگونگی ساختار یک پست وبلاگ خواهیم نوشت. سعی کنید برای تنظیم ساختار یک متن آنرا بخوانید.

 

1) بند اول

شما باید در پاراگراف اول مطلب خود را به وضوح بیان کنید. در متون چاپ شده، یک نویسنده معمولاً با نوعی تیزر شروع میشود، اما اگر برای وب مینویسید، وقت دیگری برای آن وجود ندارد. شما فقط چند ثانیه برای جلب توجه خواننده خود دارید. اطمینان حاصل کنید که پاراگراف اول پیام اصلی پست شما را میگوید. به این ترتیب، شما میتوانید خواننده خود را راحت کنید تا بفهمد پست شما چیست. همچنین به گوگل میگویید که پست شما درمورد چه موضوعی میباشد. این نیز به سبک هرمی معکوس معروف است. فراموش نکنید که تمرکز کلمه کلیدی خود را در اولین پاراگراف قرار دهید!

 

کلمه کلیدی را در پاراگراف اول متمرکز کنید

یکی دیگر از دلایل داشتن تمرکز کلید واژه در پاراگراف اول شما، در روانشناسی ساده است. مردم کلمه مورد نظر را تشخیص میدهند و فکر میکنند در جای مناسب قرار دارند!

 

2) عناوین

عناوین باید جذاب باشند و باید محتوای بند زیر آن را به وضوح بیان کنند. عناوین به خوانندگان شما اجازه میدهند تا متن شما را به سرعت آنالیز کنند و تصمیم بگیرند که آیا دوست دارند مقاله شما را بخوانند یا نه؟ و یا اینکه کدام قسمت هایش را مطالعه کنند. ما به شما توصیه میكنیم كه بالای هر پاراگراف طولانی (یا بالای گروهی از پاراگرافها كه از نظر موضوعی شباهت دارند) را در بالای صفحه قرار دهید.

در طراحی سایت در اصفهان و نیز در سئو سایت در اصفهان، بررسی میکنیم که آیا از کلمات کلیدی متمرکز خود در عنوان استفاده میکنید یا نه؟ اگر عنوان تعیین کند که کدام متن در مورد کلمه کلیدی قرار دارد، برای موتورهای جستجو مفید است. عناوین از اهمیت بسیاری در ساختار متن شما برخوردار میباشند. بنابراین گوگل احتمالاً از آنها استفاده میکند تا متن مورد نظر را تعیین کند.

3) جملات اصلی

اطمینان حاصل کنید که اولین جمله یک پاراگراف مهمترین جمله اصلی آن بند است. از این گذشته، مردم تمایل دارند اولین جمله هر پاراگراف جدید را بخوانند، زیرا در حال جستجو در محتوا هستند. جملات دیگر در یک پاراگراف به شرح اولین جمله اصلی میپردازد. به احتمال زیاد گوگل برای تعیین موضوع یک متن به این جملات توجه بیشتری خواهد کرد. آنها مکانهای عالی برای استفاده از کلید واژه شما در صورت امکان هستند. اگر شما در حال نوشتن یک مقاله خوب و ساختار یافته و در مورد یک موضوع هستید، کلمه کلیدی شما به طور طبیعی در بسیاری از جملات اصلی نمایش داده خواهد شد.

طراحی سایت در اصفهان طراحی سایت اصفهان

نتیجه

ساختار متن برای جذب خوانندگان به وبلاگ شما و همچنین برای سئو بسیار مهم است. هرچند نوشتن متون خوب و ساختار یافته کار ساده ای نیست. در طراحی سایت در اصفهان، ما به اهمیت محتوای با کیفیت معتقد هستیم. به همین دلیل است که تجزیه و تحلیل خوانایی بخشی از سئو سایت در اصفهان را تشکیل میدهد و ما یک اشتراک آموزشی سئو محتوا را ارائه میدهیم که شامل یک دوره نویسندگی سئو است. در این آموزش سئو به شما یاد میدهیم که چگونه میتوانید بهترین نسخه را برای مخاطبان و موتورهای جستجو خود بنویسید. همچنین بتوانید نحوه ساخت متن خود را به خوبی انجام دهید!

میخواهید تخصصی‌تر بدانید؟

تماس مستقیم با متخصصین سئو در اوج شید میسر شده است.

نکته ای که در پایان باید خدمتتان عرض کنیم این است که طراحی سایت در ایران با طراحی سایت در خارج از کشور تفاوت دارد. حتی میتوان گفت که طراحی سایت در اصفهان با طراحی سایت در مشهد تفاوت هایی وجود دارد. زیرا روحیات و اخلاقیات مردم دو شهر متفاوت، با یکدیگر فرق میکنند. برای اطلاعات بیشتر نیز میتوانید از کارشناسان اوج شید که یک شرکت طراحی سایت در اصفهان میباشد بپرسید.

اگر در این مقاله سوالی داشتید میتوانید با مراجعه به لینک: طراحی سایت در اصفهان سوالات خود را از متخصصان ما بپرسید.

دستاورد خواندن این مقاله

_
  • چگونگی بررسی متن توسط بازدیدکنندگان
  • چگونگی بررسی متن توسط گوگل
  • چگونه نوشتن برای تاثیر گزاری بیشتر
  • مهم ترین قسمت های متن کجا ها هستند
  • تمرکز عبارت کلیدی در چه قسمت هایی تاثیر بیشتری دارد.

مهارت کسب شده

_
93%

برندینگ

88%

طراحی سایت و سئو

96%

مدیریت

91%

تولید محتوا

سوالات متداول؟

پرسش و پاسخ به یک سری از سوالات رایج کاربران در مورد دلایل افت رتبه سایت در گوگل در زیر آورده شده است. با این حال اگر سوال خاصی مد نظر شماست که در اینجا نیست، آن را با ما در میان بگذارید.

۱-
بازدید کنندگان چطور سایت را مطالعه میکنند؟

در این مقاله به شکل کامل این موضوع بازتاب شده است. در صورتی که جواب این سوال را دریافت نکرده اید مجددا یک مروری بر مطالب آن داشته باشید. این کار میتونه به شما کمک کنه.

۳-
گوگل چطور مطالب را رصد میکند؟

از آنجا که گوگل یک موتور جستجوی کاملا مردم شناس و هوشمند است، تمامی رفتاری که دارد بر اساس رفتار کاربران و مخاطبان است. پس تمام تلاشش را میکند تا بتواند مثل یک کاربر واقعی مقاله و مطالب را رصد کند.

۲-
تمرکز عبارت کلیدی در چه قسمت هایی تاثیر بیشتری دارد؟

در کل باید تمامی قسمت ها شامل کلمه ی کلیدی شما باشند. اما نکته ای که وجود دارد این است که کاربران قست های خاصی مانند ابتدای هر پاراگراف و یا تیتر های شما را بیشتر رصد میکنند. در درجه ی اول و یا به عبارت دیگر ایندکس اول احتمال اینکه کلمات کلیدی شما در ابتدای پاراگراف ها و یا در پاراگراف اول سریع تر ایندکس شود بیشتر است.

دوره جامع آموزش طراحی، سئو و بهینه سازی سایت

ارتباط مستقیم با کارشناسان

_
شنبه تا پنجشنبه
ساعت ۰۹:۰۰ تا ۲۱:۰۰
image
ساعات کاری
مجموعه
اصفهان خیابان هشت بهشت خیابان گلزار مجتمع عبادی
image
دفتر مرکزی
اصفهان
  • بالا بردن رتبه سایت در گوگل، رازهای سئو
  • برای کسب رتبه اول گوگل تنها با او دوست باشید!
  • راهکارهای افزایش رتبه ی سایت در گوگل
  • ارتقا رتبه سایت در گوگل | افزایش رتبه در گوگل تضمینی
الان سئوشید!
 

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *