لینک سازی و 5$ تکنیک تولید محتوای سئو شده ی باکیفیت

لینک سازی طراحی سایت در اصفهان

لینک سازی طراحی سایت در اصفهان اوج شید


در این مقاله می خوایم به موضوع مهم لینک سازی بپردازیم

در آموزش تخصصی سئو در اصفهان به مبحث لینک سازی یا لینک بیلدینگ اشاره می کنیم. ما درباره اهمیت لینک، ساخت لینک با کیفیت و اصول ایجاد لینک در مکان‌های مختلف صحبت می کنیم. ولی لینک سازی یعنی بازی با چاقو، خطرناک ولی مهم و ضروریه.

پس با ما همراه باشید….

هدف از لینک سازی، ایجاد ارتباط در بین وبسایت‌ها است

بک لینک چیست و چند نوع بک لینک داریم؟

انکر تکست یا متن لینک چیست و چگونه عمل میکند؟

۶ تکنیک لینک سازی حرفه ای برای محتوای تولید شده

تکنیک های سئو سیاه و خاکستری و نقش آن‌ها در پنالتی سایت:

لینک سازی داخلی

انکر تکست

فعالیت در شبکه های اجتماعی مختلف

 

هدف از لینک سازی، ایجاد ارتباط در بین وبسایت‌ها است

زمانی که ما یک لینکی رو می‌سازیم به این امر می‌گویند لینک بیلدینگ (Link Building) یا لینک سازی. ربات‌های موتورهای جستجو به کمک همین لینک‌ها به خزیدن خود ادامه می‌دهند و از نظر سئو لینک اهمیت بسیار بالایی داره و جزء فاکتورهای همیشه تاثیرگذاره.

عنوانلینک سازی
نویسندهمریم یوسفی
دپارتمانمجموعه اوج شید
تعداد کلمات2342 کلمه
مدت زمان مطالعه23 دقیقه

 

اهمیت لینک سازی

موتور جستجو با کمک لینک ها سایت‌های جدید را پیدا می‌کنه و همینطور برای رتبه دهی وبسایت‌ها در نتایج از لینک‌ها استفاده می‌کنه. درواقع با لینک‌ها محتواهای جدید را کشف می‌کنه و محاسبه بخشی از قدرت وب‌سایت‌ها را براساس لینک‌هایی که خارج از آن وبسایت هستند اندازه گیری می‌کنه. تصویرسئو سایت اصفهان 1 را مشاهده کنید.

لینک سازی

بنابراین یکی از مهم‌ترین فاکتورهای سئو، لینک سازیه و براساس لینک‌ها نتایج، تغییرات بسیاری می‌کنند. به یاد داشته باشید که وقتی می‌گیم تغییر به معنی همیشه ارتقا نیست و ممکنه با همین لینک سازی ولی به روش نامناسب رتبه کاهش پیدا کنه.

سئو سایت اصفهان 1

لینک سازیطراحی سایت در اصفهان

لینک سازی
طراحی سایت در اصفهان
اوج شید

اما هر لینکی لینک نیست. ضرب المثل “هر گردی گردو نیست” را یاد دارید؟

در لینک هم به همین شکله و هر لینکی لینک نیست و لینک‌هایی اثرگذاری مثبتی دارند که در مکان مناسب و به روش مناسب درج شده باشند. درواقع گوگل تمایل داره که مدیر وبسایت B به شکل طبیعی و بدون هیچ گونه توافقی وبسایت A را لینک کنه و اینطور نباشه که مدیر وبسایت A به B پولی بده و یا توافقی کنه و سپس براساس سلیقه مدیر A، مدیر B آن را لینک کنه.

توجه: به لینک هایی که در وبسایت‌های دیگر برای سایت شما ایجاد می‌شه بک لینک (Backlink) هم گفته می‌شه. به عنوان مثال شما که در حال خواندن این مقاله هستید یک وبسایت x دارید و من در اوج شید یک لینکی را برای وبسایت x  می‌سازم، حال می‌تونیم بگیم که وبسایت x یک بک لینک داره.

بک لینک چیست و چند نوع بک لینک داریم؟

به شکل کلی دو نوع لینک می‌تونیم از سایر وبسایت‌ها دریافت کنیم:

  • بک لینک نوفالو (NoFollow)
  • بک لینک فالو (Follow)

بک لینک فالو یعنی مبدا، مقصد را تایید می‌کنه و اعتباری به آن می‌ده و اثری مستقیم بر سئو وبسایت داره. حال این اثر می‌تونه مثبت و یا منفی باشه. به بک لینک فالو، بک لینک دوفالو (Dofollow) هم گفته می‌شه. ساختار یک بک لینک فالو به این صورته:

بک لینک نوفالو یعنی مبدا، مقصد را لینک کرده ولی اعتباری نمی‌ده و مقصد، مورد تایید مبدا نیست. (به ویرگول جمله قبل دقت داشته باشید. «مقصد، مورد تایید مبدا نیست” با جمله “مقصد مورد تایید، مبدا نیست» فرق دارد) دقت داشته باشید که این نوع لینک اثر منفی برای مقصد و همینطور مبدا نخواهد داشت. اصولا اگه سایتی را نمی‌شناسید و نمی‌دونید چه وضعیتی پیش گوگل داره ولی قصد لینک کردن اون رو دارید می‌تونید از این نوع لینک‌ها استفاده کنید.

چند نگاه شخصی (نتیجه: نگاه شخصی همیشه درست نیست) :

  • پیشنهاد می‌شه لینک‌هایی که در کامنت (نظرات سایت) وجود دارند را نوفالو کنید.
  • پیشنهاد می‌شه لینک‌های شبکه‌های اجتماعی کسب و کار خود را فالو کنید.
  • پیشنهاد می‌شه لینک‌های تبلیغات داخل سایت خود را نوفالو قرار بدید.
  • کمتر به ویکی‌پدیا لینک بدید.

انکر تکست یا متن لینک چیست و چگونه عمل میکند؟

هر لینکی دو قسمت مهم داره، یکی آدرس لینک و دیگری متن لینک (نام انگلیسی: انکر تکست). هر دو این ویژگی‌ها در سئو اثرگذار هستند و ترکیب آن‌ها جدا از افزایش پیچیدگی، تنوع خوبی به لینک سازی می‌ده.

به نظر من متن لینک حتی مهم‌تر از بقیه اجزا یک لینکه چرا که تنها قسمتی از لینک که قابل رویته و می‌تونه کاربران را ترغیب به کلیک کردن کنه انکر تکست یا همان متن لینکه.

می‌تونیم از کلمات کلیدی در انکرتکست استفاده کنیم ولی استفاده نادرست از این موضوع باعث حساس شدن الگوریتم‌های گوگل به سایت ما می‌شه و ممکنه اثرات منفی برای سایتمون داشته باشه. تصویرسئو سایت اصفهان 2 را ببینید.

بنابراین هوشیار باشید که در انکرتکست‌ها چه چیزی درج می‌کنید و شبیه به ربات عمل نکنید و سعی نکنید همیشه از یک انکرتکست برای لینک کردن یک صفحه خاص استفاده کنید. مثلا برای تنوع انکرتکست چطور عمل کنیم:

  • کلمه کلیدی و عبارت (دانلود فتوشاپ)
  • برند (اسم سایت و یا اسم شرکت)
  • کلمه کلیدی با برند (دانلود فتوشاپ در فلان سایت)
  • کلمات عمومی (این صفحه یا این نرم افزار)
  • آدرس به عنوان انکرتکست (example.com)
  • دعوت به اقدام CTA ها (کلیک کنید و یا بخوانید)

ساختار یک تگ لینک

سئو سایت اصفهان 2

انکرتکستطراحی سایت در اصفهان

لینک سازی
طراحی سایت در اصفهان
اوج شید

انکر تکست

کیفیت بک لینک

یک نکته مهم درباره کیفیت بک لینک‌ها بگم که کیفیت هر بک لینک از نگاه من خیلی به سازنده آن ربط داره؛ درواقع یک متخصص سئو می‌تونه به شکلی در سایت‌های اسپم لینک بسازه که اثر منفی برای سایت نداشته باشه و یک متخصص سئو می‌تونه به شکلی در یک سایت ضعیف لینک بسازه که اثر مثبت برای سایت داشته باشه.

اینکه چطور چنین کارهایی امکان پذیره را حقیقتا نمیشه در اینجا شرح داد چرا که بسیار به اما و اگهها ربط داره و مبحث پیچیده‌ایه که ما یا در پروژه‌های خود پیاده سازی می‌کنیم و یا در کلاس‌های خصوصی سئو در اصفهان به دانشجویان می‌گیم که چطور در هر جا بتونند لینک خوب داشته باشند.

به شکل خلاصه نحوه لینک سازی اهمیت بیشتری داره تا اینکه در کجا لینک بسازیم. این حرف البته به این معنی نیست که کجا ساختن لینک مهم نیست و نباید به این موضوع به شکل صفر و یک نگاه کنیم.

یک سری وبسایت‌ها برای اندازه گیری کیفیت لینک‌ها فعالیت می‌کنند هر چند خود گوگل قبل از سال ۲۰۰۰ به سایت‌ها نمره‌ای با نام PageRank می‌داد ولی دیگر سال‌ها است PageRank به‌روز نمی‌شه. ولی سایت‌های MOZ و همینطور سایت Majestic هر کدام یک سری پارامترها برای لینک‌ها دارند که به شرح زیره:

  • Moz Page Authority – PA
  • Moz Domain Authority – DA
  • Majestic Trust Flow – TF
  • Majestic Citation Flow – CF

زمانی که یک دامنه را در پارامترهای فوق بررسی می‌کنید عدد بالا معنای کیفیت خوب و ارزش مناسب دامنه و یا آن صفحه را نشون می‌ده، مخصوصا اگه دامنه دارای پسوندهایی چون edu و gov باشه چه بهتر. پسوند چیه؟ خیلی خلاصه اگه بخوام بگم به انتهای دامنه می‌گویند، مثلا پسوند دامنه اوج شید com است.

مثال عملی: اگه خواستید در سایت x لینک سازی انجام بدید می‌تونید آن سایت را در وبسایت Majestic بررسی کنید و اگه Trust Flow بالایی داشته باشه نشون دهنده آنه که آن سایت لینک‌های خوب و با کیفیتی داره و لینک سازی شما در آن سایت اثرات خوبی می‌تونه داشته باشه هر چند همان‌طور که قبلا اشاره کردم چگونه ساختن هم مهمه.

و اگه Citation Flow بالایی سایت x داشته باشه یعنی تعداد لینک‌های بالایی دارد. حالت بد این است که Citation Flow بسیار بالا باشه ولی Trust Flow کم باشه یعنی اختلاف این دو پارامتر بالا باش، چنین سایت‌هایی با توجه به پارامترهای Majestic پیشنهاد نمی‌شه چون آن سایت تعداد بالایی لینک داره ولی اکثرا  باکیفیت نیستند.

درواقع به کمیت توجه کرده و کیفیت خوبی نداره.

مرتبط بودن بک لینک ها

در بحث کیفیت، «شاخصه مرتبط بودن» نقش بسیار حیاتی داره. پیشنهاد می‌شه در وبسایت‌هایی که با موضوعات شما مرتبط هستند لینک بسازید، مثلا اگه در حوزه «گیربکس» ماشین فعالیت می‌کنید دریافت کردن لینک از سایت «دانلود نرم افزار» جالب نیست.

مکان بک لینک

یک بحثی که مطرح کردیم که چطور و کجا لینک ساخته بشه مورد اهمیته. در بحث کجا یک سوالی مطرح می‌شه که در کدام سایت باید درج کنیم و سپس مکان لینک در آن سایت موضوع بعدی ما است.

حال قصد داریم به یکی از بخش‌های کوچک لینک سازی که زیر مجموعه کجا است، یعنی به مکان لینک بپردازیم.. البته این نوع تقسیم بندی براساس سلیقه بنده است و یک نظر کاملا شخصیه.

بعد از آنکه شما یاد گرفتید چطور و در کجا لینک بسازید باید به فکر مکان لینک باشید یعنی مثلا متوجه باشید سایت x برای لینک سازی خوبه، حال سایت x مکان‌های مختلفی داره مثلا فوتر سایت (پایین سایت) و یا در داخل محتوا و …

بهترین مکان‌ها برای لینک سازی و ساخت لینک در داخل مقاله‌ها است و یا در یک بخشی از سایت که البته آن بخش در همه صفحات لود نشود. قسمت‌هایی مثل فوتر و یا سایدبار گزینه‌های اخر برای لینک سازیه و به نظر من این مکان‌ها به کیفیت مکان لینک در داخل مقاله‌ها نمی‌رسه. به شکل خلاصه وجود لینک در یک بخشی از صفحه اثر بهتری داره تا اینکه لینک‌ها در کل سایت باشند.

از طرفی لینک‌های موجود در فوتر و یا هدر یک سایت ممکنه ترافیک خوبی را به سایت ما ارسال کنه و این هم یک مزیته.

ساختار کلی یک سایت برای ساخت لینک

۶ تکنیک لینک سازی حرفه ای برای محتوای تولید شده

خیلی صادقانه بگم که ساخت لینک باکیفیت کار راحتی نیست.  یک سری تکنیک‌هایی قبلا وجود داشت که ساده بودند ولی منسوخ شده‌اند و دیگر غیرکاربردیه، مثل لینک سازی‌های دوطرفه و یا ثبت سایت در directory ها. با این حال یک سری روش ها وجود دارند که امروزه متداوله و ما آن‌ها را فقط لیست می‌کنیم ولی به منظور تایید و یا عدم تایید نیست. تصویر سئو سایت اصفهان 3 را مشاهده کنید.

  • تولید محتوای سئو شده:

شاید بتوان گفت یک روش باکیفیت و طبیعی برای لینک سازیه و زمانی که شما محتوای با کیفیت داشته باشید کاربران نیز شما را لینک می‌کنند.

  • فعالیت در شبکه‌های اجتماعی:

زمانی که در شبکه‌های اجتماعی فعال باشید و پست‌های خوبی ارسال کنید، می‌تونید ترافیک خوبی را به سایت انتقال بدید و این فعالیت‌ها به ساخت لینک با کیفیت کمک خوبی می‌کنه.

سئو سایت اصفهان 3

لینک سازی شبکه های اجتماعیطراحی سایت در اصفهان

لینک سازی شبکه های اجتماعی
طراحی سایت در اصفهان
اوج شید

فعالیت در شبکه های اجتماعی مختلف

  • رپُرتاژ نویسی:

نوشتن یک مقاله در سایر سایت‌ها با درج چند لینک که احتمالا پولی هستند را گویند. و اگه رایگان بود نباید رپُرتاژ دوطرفه و یا سه طرفه برای سایت‌ها پیاده سازی بشه چرا اینکه گوگل به راحتی متوجه می‌شه.

  • خرید لینک و خرید بک لینک:

یک روش پر استفاده و البته خطرناکه که در سایت‌های ایرانی و خارجی وجود داره و اگه قصد دارید این روش را انجام بدید پیشنهاد می‌شه حتما از یک متخصص سئو در اصفهان مشاوره بگیرید.

  • پیدا کردن لینک‌های رقبا:

یک روش به ظاهر ساده ولی زمان‌گیر وتحلیلی. شما می‌تونید به کمک یک سری ابزارهای آنلاین همانند ahrefs.com لینک هایی که رقبا ساخته‌اند را پیدا کنید و شما هم مثل آن و یا بهتر از آن رقیب کار کنید.

  • تکنیک‌های سئو سیاه و یا سئو خاکستری:

روش‌هایی مثل PBN که در سال‌ها قبل وجود داشت و خیلی جالب نیست ولی در آموزش‌های خصوصی اوج شید نسخه پیشرفته و کاملا طبیعی PBN را به دوستان آموزش می‌دیم. و دیگر روش‌ها مثل لینک سازی در نظرات، انجمن‌ها و… به این علت می‌گیم سیاه و یا خاکستری چون که همین PBN و یا سایر روش‌ها را می‌توان به روش سئو سیاه، خاکستری و حتی سئو خاکستری که بسیار شبیه به سئو سفیده پیاده سازی کرد و مرز بین این روش‌ها به هم بسیار نزدیکه.

با این حال شاید بتوان گفت که بهترین لینک ها و مطمئن‌ترین لینک‌ها، لینک هایی هستند که توسط خود کاربران به شکل طبیعی و بدون دخالت شما ایجاد می‌شه. که اثر خوبی دارند ولی بسیار زمان گیرند.

تکنیک های سئو سیاه و خاکستری و نقش آن‌ها در پنالتی سایت:

ما نمی‌گوییم لینک نخرید ولی بدون مشاوره خریدی نکنید و قدمی برندارید. در اجاره لینک و یا روش‌های PBN قدیمی با دقت بالا قدم بردارید. خرید بک لینک هیچ گاه مورد تایید گوگل نیست و گوگل لینک طبیعی را دوست داره به همین منظور سعی کنید در خرید لینک طبیعی باشید درواقع خودتان را طبیعی جلوه بدید تا طبیعی دیده بشید.

روش PBN (غیر از روش PBN اوج شید) بسیار پرهزینه و تکنیکیه و هزینه های بسیاری داره مثلا هزینه انواع هاست و دامنه و نگه‌داری و مدیریت آن‌ها درواقع کمرشکن هستند جدا از آنکه معلوم نیست آیا اثر مثبت می‌گذاره و یا اثر منفی.

این روش‌ها ریسک هستند و اگه دقت لازم را نداشته باشید و توجه کافی نکنید و گوگل متوجه این موارد بشه، کیش و مات شده‌اید و وارد فاز خشم گوگل می‌شید.

پنالتی گوگل

گوگل الگوریتم‌های زیادی داره که هر کدام وظیفه خاصی دارند. الگوریتم دوست داشتنی پنگوئن همیشه آماده است تا لینک‌های بی‌کیفیت و یا خریدنی را پیدا کنه، همیشه به دنبال پیدا کردن روش‌های اسپمه تا بتونه جلوی آن‌ها را بگیره و حتی جریمه سنگینی کنه.

اگه لینک‌های بی‌کیفیت و اسپم وار بسازید کم کم نگاه گوگل نسبت به وبسایت شما عوض می‌شه و ممکنه در گام‌های اول و به شکل موقت مثلا ۱ الی ۷ روز در برخی کلمات که سئو منفی انجام داده‌اید در جایگاه اصلی خود نباشید و به صفحات پایین‌تر اُفت کنید و یا حتی کلا در هیچ صفحه ای از نتایج نباشید. و یا ممکنه خودتان هیچ لینک اسپمی نسازید ولی رقبا و در یک سری سایت‌ها چنین کاری را انجام دهند و در این صورت باید آن لینک‌ها را پیدا کنید و Disavow کنید.

بعد از خوندن این مقاله باید موارد زیر کامل واستون جا افتاده باشه:

گرفتن یک بک لینک باکیفیت بهتر از گرفتن ۱۰ ها بک لینک بی‌کیفیت است.

سعی کنید در وبسایت‌های مرتبط لینک بسازید و یک بار ساختن کافی نیست.

پیشنهاد می‌شود انکرتکست توزیع شده داشته باشید و به نکاتی که گفتیم توجه کنید.

بدون متخصص سئو سراغ روش‌های خرید بک لینک و ساخت شبکه لینک سازی نروید.

به اینکه چطور و در کجا لینک بسازید دقت داشته باشید و از طرفی مکان لینک همیشه یکسان نباشد.

یک روش خوب با ریسک کمتر، پیدا کردن لینک‌های رقبا و تحلیل حرفه ای بک لینک های آن‌ها است.

 

 

طراحی سایت اصفهانسئو سایت اصفهان

حسین رفیع زادهمشاهده نوشته ها

حسین رفیع زاده هستم. استراتژیست توسعه فردی و شغلی. میتونم شما رو تو این بازار رقابتی با مشاوره دقیق و آنالیز تو زمینه کاریتون راهنمایی کنم و راه‌کارها و ایده‌های راه‌گشا و مطمئنی بدم تا باعث رشد چندبرابری شما تو کسب و کارتون بشه. امیدوارم بتونم با کمک خدا در خدمت به شما در انجام وظایفم موفق باشم و به شما کمک کنم تا اوج شید و در اوج بمونید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *