نویسندهعلیرضا براتی
عبارت کلیدیطراحی سایت در اصفهان
دپارتمانتحریریه اوج شید
مدت زمان مورد نیاز برای مطالعه۱۰ دقیقه
تعداد کلمات۱۰۴۵

ارتباط میان طراحی سایت و سئو

این مقاله درباره ارتباط میان طراحی سایت و سئو است.

اگه وبسایت شما در موتور جستجوی گوگل مشاهده نشه، طراحی وب سایت بدون اشکال، معنای خاصی نمیده. در اینجاست که بحث سئو (SEO) پیش میاد.

این امر موجب می‌شه نمایش سایت شما در SERPها افزایش یابد، و لذا ترافیک بیشتری در آن مشاهده بشه، و به شما این فرصت را می‌ده تا با طراحی زیبای سایت خود و کیفیت محتوایی مناسب، به کاربران احساس خوشایندی بدید.

پس با ما همراه باشید….

اگه وبسایت شما در موتور جستجوی گوگل مشاهده نشه، طراحی وب سایت بدون اشکال، معنای خاصی نمیده. در اینجاست که بحث سئو (SEO) پیش میاد. این امر موجب می‌شه نمایش سایت شما در SERPها افزایش یابد، و لذا ترافیک بیشتری در آن مشاهده بشه، و به شما این فرصت را می‌ده تا با طراحی زیبای سایت خود و کیفیت محتوایی مناسب، به کاربران احساس خوشایندی بدید.
زمانی که این نکات با یکدیگر ترکیب بشند، طراحی سایت در اصفهان  و سئو در اصفهان از جمله شاخص‌های اعتبار و حرفه‌ای بودن سایت تلقی می‌شه.
بنابراین، باید ببینیم که چطور این نکات را باید با یکدیگر ترکیب کنیم تا عملکرد بهتری را در عرصه آنلاین داشته باشیم.

اصول اجرای سئو و طراحی وب

در دنیای بازاریابی دیجیتال، ابراز وجود آنلاین بر مبنای پایه‌های مستحکم حیاتیه. چنانچه برخی از ابعاد بنیادین سایت شما به طرز نامناسبی مدیریت شده باشه، نمی‌تونید از طراحی وبسایت یا سئو انتظار داشته باشید که نتایج استثنایی را ارائه کنه. در این بخش عناصر کلیدی هر نوع طراحی سایت خوب بیان می‌شه.

 

انتخاب یک نام برای دامنه

پر کردن دامنه وبسایت با انبوهی از واژگان کلیدی به شما کمک نمی کنه. این انبوه واژگان اضافی به نظر می‌رسه و ممکنه هم روی رده‌بندی‌ها و هم تجربه کاربران تاثیر منفی بذاره.

به یاد داشته باشید که میلیون‌ها نام دامنه در خارج وجود دارند. بنابراین هدف شما اینه که نام دامنه خود را گیرا و به‌یادماندنی انتخاب کنید.

نام دامنه باید متناسب با تمرکز اصلی کسب‌و‌کار شما باشه و به راحتی نوشته و خوانده بشه.

همواره استفاده از نام برند به عنوان دامنه سایت از مواردیه که باعث می‌شه سایت شما راحت‌تر پیدا بشه. که شرکت طراحی سایت و سئو ما در این مسیر به شما کمک می کند

سرمایه ­گذاری روی هاست میزبان وبسایت مناسب

انتخاب هاست مناسب وبسایت به طور مستقیم روی سرعت وبسایت، عملکرد سرور، و زمان کارکرد و عدم کارکرد سایت تاثیر میذاره.

کلیه این موارد از عوامل UX  (تجربه کاربری) با اهمیته که گوگل علاوه بر نمایه شدن سایت، در رده‌بندی در نظر می‌گیره.

انتخاب دامنه ی مناسب
شکل 1 انتخاب دامنه ی مناسب

سرمایه گذاری روی هاست
شکل 2 سرمایه گذاری روی هاست

ساختن وبسایت با استفاده از سیستم­های مدیریت محتوای (CMS) قابل ­اطمینان

سیستم مدیریت محتوا CMS ساده چیزیه که باید بتوان به راحتی استفاده و آن را مدیریت کرد.

شما باید بتونید سایت خودتون را طراحی کنید، در حالی که نیازی نباشه دوره‌های اضافی در زمینه طراحی سایت را بگذرونید.

سیستم مدیریت محتوا همچنین باید به شما کمک کنه تا سایت خود را سازگار با موبایل کنه، هماهنگی با رسانه‌های اجتماعی را افزایش بده، و از ابزارهای مدیریت محتوای متنوعی استفاده کنه. محبوب‌ترین گزینه CMS قطعا وردپرسه، و بعد از آن جوملا و دروپال، اکسپرشن انجین قرار می‌گیره.

زمان انتخاب CMS مناسب برای سایت، از خودتون بپرسید که چطور این سیستم روی عملکرد آنلاین تاثیر میذاره.

مثلا آیا این سیستم به شما این امکان را می‌ده کهURLهای خودتو را سفارشی‌سازی کنید؟

آیا میشه تغییرات در صفحات بدون عوض کردن URL ایجاد کرد؟

برخی از سیستم‌ها متا تگ‌ها (توضیحات متا و تگ‌های عنوان) را به صورت خودکار ایجاد می‌کنه، لذا باید کنترل کنید که آیا می‌تونید اونها را اصلاح کنید یا خیر.

استفاده از سیستم های مدیریت محتوا
شکل 3 استفاده از سیستم های مدیریت محتوا

ارتباط میان طراحی سایت و ایندکس شدن صفحات

آیا می‌دونستید که گوگل هر یک از صفحات سایت شما را به صورت جداگانه در زمان کراول بررسی می‌کنه؟

باید لینک‌های داخلی را اضافه کنید تا با افزودن این تغییرات در موتورهای جستجو، صفحات شما قابل‌یافتن باشه. مهم‌تر از همه اینکه شما باید کنترل کنید که آیا لینک‌های داخلی با هم کار می‌کنند.

  • عنوان اولین عنصریه که بازدیدکنندگان درSERPهای خودشون می‌بینند. عنوان باید خلاقانه، گیرا و اصلی باشه تا از سایر سرپ‌ها در نتایج جستجو متفاوت باشه. به طول عنوان خود توجه کنید (باید حداکثر 60 حرف باشه) و کلمات کلیدی اصلی را به طور طبیعی به اون اضافه کنید.
  • توضیحات متا به جستجوکننده می‌گه که چه صفحه‌ای درباره چه چیزیه. این توضیحات محدود به 10 حرفه که باید توجه مردم را جلب کرده و اونها را ترغیب کنه تا روی لینک شما کلیک کنند.
  • عناوین قابلیت خوانده شدن محتوای متنی را افزایش می‌دند، و آن را کاربر پسند‌تر می‌کنند. از عناوین برای جدا کردن محتوا به بخش‌های کوچک‌تر استفاده می‌شه و کمک می‌کنند تا بازدیدکنندگان اطلاعاتی که در پی آن هستند را راحت‌تر پیدا کنند.
  • گوگل هنوز هم قادر به شناخت محتوای تصویری نیست. در هنگام بهینه‌سازی تصاویر، اینفوگرافی‌ها، و عناوین تصاویر برای قابلیت مشاهده‌شدن باعث می‌شه تا از داشتن متون واضحی که بیان‌گر سرعت تصویره اطمینان یابید. توضیحات مختصر که شامل کلمات کلید اصلی باشه کفایت می‌کنه.

 

طراحی سایت شرکتی

 

تحقیق درباره کلمات کلیدی و متا تگ­ها

سئو صفحات را می­شه به عنوان فرآیند بهینه­سازی صفحات در یک وبسایت به منظور رسیدن به رتبه بالاتر دونست. به طور خلاصه، باید تحقیق درباره کلمات کلیدی اجمالی را انجام داد تا عناصر صفحه اصلی بهینه ­سازی بشه.
اولین المان که یک بازدید­کننده در سرپ­ها (SERP) مشاهده می­کنه، عنوانه. عنوان باید خلاقانه، گیرا و اصلی باشه به طوریکه بتونه از سایر نتایج در سرپ­ها متمایز باشه. علاوه بر این موارد به طول عنوان توجه کنید (حداکثر 60 حرف بیشتر نباشه) و کلمات کلیدی اصلی را به صورت طبیعی به آن اضافه کنید.

تحقیق درباره کلمات کلیدی
شکل 4 تحقیق درباره کلمات کلیدی

معماری اطلاعات و URLها

کدام URL منطقی­تر به نظر می­رسه؟

  1. ojshid.com/services/content-marketing/audits

www.ojshid.com/s456/s4/85

URL ها و لینک های صحیح
شکل 5 URL ها و لینک های صحیح

احتمالا مورد اول

URLهای سازمان­ یافته به کاربران می­گه که صفحات درباره چه چیزیند و کمک می­کنه تا اطلاعات مطلوب یا محصولات مورد نظر را سریع­تر پیدا کنند.

دقیقا مثل تگ­های عنوان و توضیحات متا، URLها زمینه گسترده­تری را درباره کلمات کلیدی برای کاربران و موتورهای جستجو فراهم می­کنه.

دقیقا به همین دلیل، URLها باید توصیفی، کوتاه، قابل ­شناخت، و بهینه ­سازی­ شده برای کلمات کلیدی اصلی باشند.

 

ساده ­سازی گشت و گذار در وبسایت

گشت ­و­گذار فراتر از بحث فهرست­های ستونی در بالای صفحه سایته. هنگامی که از این صفحه­ ها به درستی استفاده بشه، به افراد القا می­کنه که بیشتر در سایت باقی بمونند.

هنگام طراحی این بخش در سایت، لازمه نیازها را بشناسیم و انتظارات مشتریان بالقوه را شناسایی کنیم.

درست همانند همه فروشگاه های فیزیکی، انتقال در وبسایت باید به مشتریان بالقوه کمک کنه که محصول یا محتوا را سریع­تر بیابند و خریدار به سمت نهایی­ سازی خرید خود حرکت کنه.

اگه یک مشتری بخواد زمانی را برای فکر کردن درباره اینکه در چه جایی کلیک کنه تلف کنه، این نشانه واضحیه که می­گه باید فرایند انتقال در سایت بهبود پیدا کنه.

 

طراحی سایت فروشگاهی

 

تاثیر سرعت بارگذاری صفحات در رتبه­ بندی­ ها

سرعت صفحات یکی از مهم­ترین عوامل رتبه­ بندی سایته. بر اساس استاندارد اپدیت سرعت 2018، سرعت یکی از عوامل مهم رتبه ­بندی در دستگاه­های موبایل هم هست.

دفعات بارگذاری صفحات به یک دلیل بسیار بااهمیته، زیرا روی تجربه کاربران اثر داره و منجر به تبادلات بیشتر یا دفع کاربران می­شه.

مثلا آیا می­دونستید که بازدیدکنندگان از سایت شما انتظار دارند که در کمتر از 2 ثانیه بارگذاری بشه؟ و اگر در انجام این کار شکست بخورند، تقریبا نیمی از اونها سایت رو ترک می­کنند.

صرف نظر از اینکه از دست دادن کاربران پیشرو و تبادلات صفحات، نرخ دفع کاربران بالا نیز تاثیر منفی روی عملکرد آنلاین و رتبه­بندی در درازمدت داره.

برای افراد مبتدی، لازمه دیدگاه­های مرتبط با سرعت صفحات در گوگل را مطالعه کنید تا متوجه بشید که صفحات شما چقدر سریعه. در این بخش چند گام اولیه برای ارتقاء سرعت سایت بیان می­شه. از جمله این عوامل:

  • انتخاب برنامه میزبانی صحیح برای سایت
  • فشرده ­سازی تصاویر با کیفیت بالا
  • استفاده از کش ­ها در مرورگرها
  • حذف محتوای خودکار
  • کاهش دادن تعداد پلاگین ­ها و پاپاپ­ ها
  • سرمایه­ گذاری در شبکه تحویل محتوای قابل اطمینان (CDN)

 

سازگاری صفحات وبسایت با گوشی­ ها در عصر پیشتازی موبایل

همراه با افزایش شمار کاربران موبایل، جستجوهای با موبایل نیز رشد پیدا کرده. برای مثال، آیا می­دونستید که 57 درصد همه ترافیک آنلاین ایالات­متحده از طریق دستگاه­های موبایل صورت می­گیره؟
و در خصوص بازدیدکنندگان موبایل، تجربه مرور اینترنت در اونها مشخص کننده اینه که آیا از شما خرید می­کنند یا خیر. آمار حاکی از آنه که 52 درصد مشتریان بالقوه بعد از تجربه منفی کاربرد موبایل در وب خرید انجام نمی­دند.

سازگاری صفحات سایت با موبایل
شکل 6 سازگاری صفحات سایت با موبایل

با فرض این ارقام، گوگل به طور پیوسته در تلاشه تا رضایت کاربران موبایل را افزایش بده و نتایج مرتبط را برای اونها تامین کنه. امسال، نهایتا بحث شاخص موبایل به نتیجه رسید، به این معنا که گوگل در حال حاضر نسخه موبایل سایت شما را نیز در نمایه خود لحاظ می­کنه.
و همچنین برای برآورده کردن این استانداردها، باید طراحی سایت به صورت کاملا سازگار با موبایل انجام بشه.

میخواهید تخصصی‌تر بدانید؟

تماس مستقیم با متخصصین سئو در اوج شید میسر شده است.

سازگار بودن به چه معناست؟

از تست کاربرپسند بودن موبایل گوگل برای کنترل اینکه صفحات شما برای کاربران موبایل تا چه میزان رضایت­بخشه، استفاده کنید. هنگام بهینه ­سازی سایت، به کاربری کلی سایت خود، مثل سرعت و شکل صفحات توجه کنید.

سایت شما چقدر برای کاربران موبایل جذابه؟

آیا کاربران می­تونند محتوای شما را بخونند و ویدیوهای سایت شما را بدون زوم کردن به طور پیوسته مشاهده کنند؟

CTAها و لینک­ها چطور؟ آیا به راحتی کار می­کنند؟

آیا محتوای شما با اندازه صفحه متناسبه، صرف نظر از اینکه ابعاد چقدر باشه؟

آیا فرم­های سایت شما به راحتی در دستگاه­های موبایل قابل پر کردنه؟
طراحی وبسایت شما روی شناخت بازدیدکنندگان شما از برند شما موثره، و موجب می­شه از کار با سایت شما احساس حرفه­ای و معتبری داشته باشه. بالاتر از همه اینکه، طراحی سایت روی تجربه کاربران تاثیر داره و در ارتباط اونها با سایت و تصمیم بر خرید موثره. همه این عوامل را گوگل در زمان رتبه­ بندی در نظر می­گیره.

دستاورد خواندن این مقاله

_
  1. ارتباط میان طراحی سایت و سئو
  2. اصول اجرای سئو و طراحی وب
  3. انتخاب یک نام برای دامنه
  4. سرمایه ­گذاری روی هاست میزبان وبسایت مناسب
  5. ساختن وبسایت با استفاده از سیستم­های مدیریت محتوای (CMS) قابل ­اطمینان
  6. ارتباط میان طراحی سایت و ایندکس شدن صفحات
  7. تحقیق درباره کلمات کلیدی و متا تگ­ها
  8. معماری اطلاعات و URLها
  9. ساده ­سازی گشت و گذار در وبسایت
  10. تاثیر سرعت بارگذاری صفحات در رتبه­ بندی­ ها
  11. سازگاری صفحات وبسایت با گوشی­ ها در عصر پیشتازی موبایل
  12. سازگار بودن به چه معناست؟

مهارت کسب شده

_
93%

برندینگ

88%

طراحی سایت و سئو

96%

مدیریت

91%

تولید محتوا

سوالات متداول؟

پرسش و پاسخ به یک سری از سوالات رایج کاربران در مورد دلایل افت رتبه سایت در گوگل در زیر آورده شده است. با این حال اگر سوال خاصی مد نظر شماست که در اینجا نیست، آن را با ما در میان بگذارید.

۱-
آیا هاست مناسب در سرعت سایت تاثیر گذار است؟

بله هاست با توجه به ویژگی هایی که دارد میتواند در سئو شدن سایت اثرگذار باشد.

۳-
کدام CMS بهترین است و بالاترین امکانات را در طراحی سایت و سئو سایت دارد؟

در حال حاضر بهترین سیستم مدیریت محتوایی که وجود دارد وردپرس است. به شکلی که بیش از 30 درصد سایت های جهان با وردپرس طراحی شده اند.

۲-
آیا با ریسپانسیو بودن سایت، صفحات در گوشی سازگار میشوند؟

ریسپانسیو بودن صفحات سایت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است که در سئو نیز تاثیر گذار است. اما پارامتر های دیگری وجود دارد که باید در طراحی سایت آنها را مد نظر قرار دهید.

دوره جامع آموزش طراحی، سئو و بهینه سازی سایت

ارتباط مستقیم با کارشناسان

_
شنبه تا پنجشنبه
ساعت ۰۹:۰۰ تا ۲۱:۰۰
image
ساعات کاری
مجموعه
اصفهان خیابان هشت بهشت خیابان گلزار مجتمع عبادی
image
دفتر مرکزی
اصفهان
  • بالا بردن رتبه سایت در گوگل، رازهای سئو
  • برای کسب رتبه اول گوگل تنها با او دوست باشید!
  • راهکارهای افزایش رتبه ی سایت در گوگل
  • ارتقا رتبه سایت در گوگل | افزایش رتبه در گوگل تضمینی
الان سئوشید!
 

طراحی سایت در اصفهانسئو سایت اصفهانسئو سایت در اصفهان

حسین رفیع زادهمشاهده نوشته ها

حسین رفیع زاده هستم. استراتژیست توسعه فردی و شغلی. میتونم شما رو تو این بازار رقابتی با مشاوره دقیق و آنالیز تو زمینه کاریتون راهنمایی کنم و راه‌کارها و ایده‌های راه‌گشا و مطمئنی بدم تا باعث رشد چندبرابری شما تو کسب و کارتون بشه. امیدوارم بتونم با کمک خدا در خدمت به شما در انجام وظایفم موفق باشم و به شما کمک کنم تا اوج شید و در اوج بمونید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *