آموزش سئوسایت مقدماتی به صورت تخصصی+5 نکته مشاوره سئو سایت در اصفهان

نویسندهعلیرضا براتی
عبارت کلیدیسئو سایت در اصفهان
دپارتمانتحریریه اوج شید
مدت زمان مورد نیاز برای مطالعه۱۰ دقیقه
تعداد کلمات۱۰۴۵

آموزش سئو سایت در اصفهان به صورت مقدماتی توسط مجموعه اوج شید

در این مقاله می خوایم به موضوع سئو مقدماتی بپردازیم.

شما در این مقاله به اهمیت دانش سئو پی میبرید. مسائلی مثل: سئو چیه؟

چطور رتبه سایتی بالا و پایین می‌شه؟

چگونه سایت خود را از لحاظ سئویی برای موتور های جستجوگر بهینه کنیم؟

مثلا میدانید که چه فاکتورهایی در سال 2023 در سئو سایت در اصفهان یا سراسر ایران اهمیت داره؟ و باعث جابه‌جایی رتبه وبسایت‌ها در گوگل می‌شه؟

پس با ما همراه باشید….

سئو سایت اصفهان به صورت مقدماتی اصولا با یک سوال «سئو چیه» شروع می‌شه. ولی یه سوال بهتر؛  سئو سایت چطور کار می‌کنه؟

چطور رتبه سایتی بالا و پایین می‌شه؟

و یا چرا وقتی ما کلمه «خرید گوشی» را در گوگل جستجو می‌کنیم. سایت «الف» رتبه اول را داره و سایت «ب» رتبه دوم؟

اگر مبانی طراحی سایت و سئو رو می‌دونید بخش‌های بعدی رو بخونید.هر چند پیشنهاد می‌شه جهت یادآوری و کسب تجربه بیشتر از اول شروع کنید. چه افراد تازه کار و چه افراد حرفه ای.

سئو چیست؟

سئو یا SEO مخفف عبارت انگلیسی «Search Engine Optimization» است به معنی «بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو» مثل گوگل. به عبارت دیگه به کمک تکنیک های سئو در اصفهان یا سراسر ایران. ما می‌تونیم به شکل طبیعی رتبه یک وبسایت را در نتایج، بالاتر بیاریم.

شاید بپرسید به شکل طبیعی یعنی چطوری؟

مگه غیر طبیعی هم داریم؟

دو راه وجود داره تا وبسایت شما در رتبه‌های برتر گوگل مشاهده بشه.

  • سئو SEO
  • ادوردز Adwords

در روش اول یعنی سئو اصفهان: شما باید هزینه زمانی زیادی را بدید تا بتونید در رتبه های برتر گوگل دیده بشید. در عوض اگر طراحی سایت و سئو را به خوبی آموزش دیده باشین. و اصولی آن را پیاده سازی کنین، موندگاری بیشتری در رتبه‌های برتر گوگل دارید.
روش دوم یعنی ادوردز: قیمت ادوردز نسبت به قیمت سئو اصفهان هزینه مالی بیشتری در یک بازه زمانی نیاز داره. و تا زمانی که شما توی ادوردز گوگل شارژ مالی داشته باشین. در جستجوهای مربوطه جزء رتبه‌های برترید.

شکل ۱ : کپشن تصویر اینجا وارد شود

فرق سئو سایت اصفهان و ادوردز در نتایج گوگل

تاریخچه سئو به دهه ۹۰ میلادی برمی‌گرده و بروز موتورهای جستجو در آن سال‌ها رخ میده. امروزه سئو یک روش و استراتژی برای بازاریابی محتوا و رونق دادن به صعنت‌های آنلاین و آفلاینه.

اگر شما به دنبال آموزش سئو هستین باید بدونید. که این حرفه نیاز به برخی مهارت‌های فنی، خلاقانه و تحلیلی داره. البته نگران نباشین. شما می‌تونید با گذاشتن زمان و به صورت آهسته و پیوسته این مهارت را به دست بیارید. و بدونید که هیچ مانعی جلوی شما نیست مگه ذهن خودتون.

همچنین شرکت های زیادی وجود دارند که سایت شما را سئو کنند. شرکت سئو سایت اصفهان به نام اوج شید در این مسیر شما را همراهی خواهد کرد.

تکنیک های زیادی در سئو وجود داره که بستگی به نوع اهداف، نحوه اعمال و میزان اعمال این تکنیک‌ها متفاوته. هر چند اصولا هدف اصلی و نهایی سئو کردن هر سایتی یکسانه و اون هم کسب رتبه های برتر در نتایج موتورهای جستجوعه.

سئو سایت در اصفهان یا سراسر ایران  چیه را خلاصه کنیم:  سئوسایت یک روش مناسب و پایدار برای افزایش بازدید هدفمند در یک وبسایته.

در سئو فقط مباحث فنی آن وجود نداره. شما باید بتونید یک محتوای مناسب و کاربرپسند تولید کنین. و در کنار اون، محتوای شما باید بهینه سازی هم بشه. به عبارت دیگر هدف شما تولید محتوا برای مخاطب باشه. و در راستای اون سعی کنید در نتایج گوگل اون محتوا را سئو کنید. تا بیشتر دیده بشه. در واقع در رابطه با سئو سایت اصفهان بدونید که محتوا صرفا متن نیست. ممکنه یک محتوا از عکس، ویدیو، پادکست و … ساخته بشه.

و از طرفی این محتوا به اندازه کافی در وبسایت شما وجود داشته باشه. و توسط دیگران لینک سازی بشه. برای دونستن این اصطلاحات عجله نداشته باشید. قول می‌دیم در پایان کار همه این موارد را به خوبی بدونید. به شرط اونکه خوب بخونید.

کمی هم صادق باشیم. سئو اصفهان یک نظم پیچیده شرطیه که گاهی فرآیند کار را سخت‌تر می‌کنه. به همین منظور به توجه کامل شما نیاز داره. و از طرفی سئو به مرور زمان، تکامل پیدا می کنه. و بر پیچیدگی آن افزوده می‌شه، بنابراین دانش شما در این زمینه همیشه باید با تغییرات هماهنگ باشه.

باید خودتون رو به روز کنید تا بتونید وبسایت خودتون رو به روز نگه دارید. پس پیشنهاد می‌کنم همین الان این صفحه شرکت طراحی سایت و سئو اوج شید رو در مرورگر خودتون بوکمارک Bookmark کنین.

شکل ۱ : کپشن تصویر اینجا وارد شود

چرا باید شما آموزش سئو را دنبال کنید؟

طبیعتا برای شما رشد و رونق کسب‌وکارتون اهمیت بسیاری داره. و قطعا یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های اصلی شما در این مسیر پیدا کردن مشتری‌ها و کاربران هدفمند برای کسب‌وکارتونه. به همین منظور سئو گزینه مناسبی برای تحقق بخشیدن به این هدفه. چرا که سئو نسبت به سایر روش‌های بازاریابی مقرون‌به‌صرفه‌تر و همین‌طور پایدارتره. حال شما در این مسیر چه به عنوان مدیر سایت خود. و چه به عنوان یک متخصص سئو باید همیشه به دنبال یادگیری سئو در اصفهان باشید.

پیدا کردن یک منبع خوب که بتونه آموزش کامل و کاربردی را در زمینه سئو بده هم کار ساده‌ای نیست. با این حال اوج شید و این مقاله گزینه بدی به نظر نمی‌رسه، تست کنید.

موتورهای جستجو مثل گوگل، بینگ و یاهو یک سری الگوریتم‌هایی دارن. که براساس اون الگوریتم ها، وبسایت ها در نتایج جستجو یا به اصطلاح فنی SERP لیست می‌شن. آیا ما می‌تونیم متوجه بشیم که این الگوریتم‌ها چه چیزی هستن و چه نوع رفتاری دارن؟

پاسخ بله و خیره.

گوگل برای رتبه بندی سایت‌ها نزدیک به ۲۰۰ فاکتور را بررسی می‌کنه. برخی از فاکتورهای مهم نظیر: محتوا، لینک سازی (بک لینک) موارد فنی سایت مثل بهبود سرعت سایت، تجربه کاربری و … است. هر چند برخی فاکتورها هم دقیق مشخص نیست. و از طرفی ممکنه برای کسب و کاری این فاکتورها کم و زیاد و یا شرطی بشن. نگران پیچیدگی نباشین.

کسب رتبه ۱ گوگل در سئو سایت اصفهان با کسب دانش

موتور جستجو رفتار کاربرانی که عبارتی را جستجو می‌کنند رو مورد ارزیابی قرار می‌ده. حال ممکنه وبسایت شما در این نتایج باشه، سایت فروشگاهی دارید؟ یا سایت مجله خبری؟ آیا خدماتی ارائه می‌دید؟ مهم نیست در کدام حوزه هستین، مهم اینه که باید سایت شما برای موتور جستجو بهینه سازی بشه و یا به عبارتی سئو بشه و برای موفقیت در این زمینه رضایت کاربر از سایت شما اهمیت داره.

طراحی سایت در اصفهان طراحی سایت اصفهان
طراحی سایت در اصفهان طراحی سایت اصفهان

شاید بپرسید چرا باید؟ به این علت که ۹۰ درصد کاربران دنیا برای رفع نیازهای خودشون اول جستجو می‌کنند و نتایج را سئو سایت اصفهان می‌سازه. آیا این کافی نیست تا به اهمیت آموزش سئو ایمان بیارید؟

جابجایی یک سایت از رتبه ۱ به رتبه ۲ در نتایج گوگل با عبارتی مثل “خرید گوشی” میلیاردها تومن تغییرات ایجاد می‌کنه و این قدرت گوگل و اهمیت سئو کردن وبسایت رو نشان می‌ده.

خلاصه کنم: شما برای موفقیت در فضای آنلاین نیاز به سئو سایت در اصفهان دارید و بدون اون موفقیت شما در فضای آنلاین سخته.

از کجا آموزش سئو رو شروع کنیم؟ و چطوری یاد بگیریم؟

پاسخ سوال اول یعنی از کجا یادگیری سئو را شروع کنیم بسیار ساده است، پاسخ اینه: از همین جا و از همین خط به بعد. بخونید، اوج شید همراه شما میمونه، ما مقاله رایگان و جامع زیادی در زمینه آموزش و خدمات سئو اصفهان و سراسر ایران  داریم که گاهی تولید اونا هفته‌ها زمان گرفته.

نکته مهم: در یادگیری سئو شما نباید فقط به یک سایت اکتفا کنید، اوج شید برای یاد دادن سئو کافی نیست، هر چند سعی کردیم کامل باشیم. پیشنهاد می شه در قدم‌های آتی منابع مختلف را هم مطالعه کنید. هر چند شما اگه همین آموزش های سئو سایت ما را بخواید صحیح پیاده سازی کنید، ماه‌ها از شما زمان میگیره.

از کجا رو گفتیم ولی حال چطور؟ بدونید که دانش سئو پایان نداره، باید سعی کنید در کنار خوندن مقاله های جدید سئو، دانش قدیم خودتون رو هم به روز کنید. سئو هر ماه و هر سال شاهد تغییرات بسیاری می‌شه. اگه گفتید چرا؟ الگوریتم‌های گوگل و موتورهای جستجو هر سال ۱۰۰ ها بار تغییر می‌کنه چون رفتار و نیاز کاربران تغییر پیدا می‌کنه. باید توجه داشته باشید که قیمت سئو سایت اصفهان یا سراسر ایران هم با این تغییرات کلمه کلیدی تغییر می کند.

دیگر کمتر کسی کلمه “دسته آتاری” را جستجو می‌کنه و شاید در آینده دور کسی کلمه “پلی استیشن” را سرچ نکنه. در هر دهه تغییرات بسیاری در جستجوها رخ می‌ده و همینطور رفتار کاربران هم تغییر می‌کنه، تکنولوژی عوض می‌شه و یا روش‌های مخرب تغییر می‌کنه و همه این عوامل باعث می‌شه که الگوریتم‌های گوگل و سایر موتورهای جستجو هر روز و هر ماه در حال تغییر باشن.

یکی از مواردی که می‌تونیم بگیم همیشه جزء قوی‌ترین فاکتورهای گوگل بوده، هست و خواهد موند، تجربه کاربریه.

اصول سئو را در اینجا آموزش می بینید به عبارت دیگر مواردی را به شما آموزش می‌دیم که پایانی در سئو ندارند و همیشه جزء فاکتورهای مهم بوده و هستند. سپس یاد خواهید گرفت که در ادامه مسیر چطور پیش برید تا همیشه دانش سئوی به روز داشته باشید. داده‌های قدیمی در سئو سایت اصفهان هر چند پیشینه خوبی می‌ده ولی خریدار و طرفدار نداره. به همین منظور ما آموزش سئو سایت اصفهان خودمون رو در سال 2019 به روز کردیم.

البته اگه حس می‌کنید که این مسیر یادگیری برای شما مناسب نیست، پیشنهاد می‌شه حداقل‌ها را بدونید و سپس کسب و کارتون رو در بحث سئو به یک متخصص سئو در اصفهان بسپارید. هر چند در این حالت هزینه بسیار بالاتری باید پرداخت کنید و طبیعتا کیفیت هم بالاتر می‌ره.

شکل ۱ : کپشن تصویر اینجا وارد شود

اصطلاحات پایه‌ای در سئو سایت اصفهان

  • سئو داخلی و سئو خارجی
  • سئو کلاه سیاه، سئو کلاه خاکستری و سئو کلاه سفید

سئو داخلی و خارجی

سئو داخلی: «سئو داخلی سایت» و یا به عبارت دیگر «سئو داخلی صفحه» که به انگلیسی On-Page SEO یا On-Site SEO گویند به معنای بهینه سازی داخل سایت برای موتورهای جستجوعه، بهینه سازی محتوا، لینک سازی داخلی، بهبود کدنویسی سایت و هر اونچه که دست شماست و مربوط به داخل سایت شما می‌شه. برخی تکنیک های سئو سایت داخلی:

  • متاتگ ها
  • عنوان‌ها
  • ساختار آدرس‌ها
  • عکس‌ها
  • محتوا
  • سرعت سایت
طراحی سایت در اصفهان طراحی سایت اصفهان

میخواهید تخصصی‌تر بدانید؟

تماس مستقیم با متخصصین سئو در اوج شید میسر شده است.

و بسیاری از فاکتورها که سعی می کنیم به شکل کامل درباره اون صحبت کنیم.

سئو خارجی در سئو در اصفهان: سئو خارجی صفحه/سایت که به انگلیسی Off-Page SEO گفته می‌شه به تمام بهینه سازی های خارج از وبسایت شما میگند. مثلا اگه اوج شید سایت شما رو لینک کنه یک قدم بهینه سازی خارجی در وبسایت شما برداشته شده. فعالیت در شبکه‌های اجتماعی هم در همین راستا است.

برخی عمل‌ها در سئو خارجی سایت:

  • تبادل لینک
  • خرید لینک
  • پست مهمان و رپُرتاژ
  • شبکه‌های اجتماعی
  • همکاری با اینفلوئنسرها

و راه‌ کارهای دیگر. باید دقت کنید. از نظر من سئو سایت خارجی مثل چاقوعه، اگر از آن درست استفاده نکنید ممکنه به وبسایت خودتون آسیب بزنین. و اگر درست استفاده کنید طبیعتا راه‌گشای بسیار خوبیه. خدمات و مشاوره سئو سایت اصفهان در مجموعه ojshid انجام می شود. شما با تماس با شماره 09133663640 می توانید از خدمات و مشاوره رایگان با متخصصین ما بهره مند شوید .

تفاوت سئو داخلی و سئو خارجی

فرق اول و اصلی اینه که شما در سئو داخلی تقریبا به همه امور دسترسی دارید و کنترل کامل بر فاکتورهای اونو دارید ولی در سئو خارجی خیلی این مورد صدق نمی‌کنه.
فرق دوم اینه که با در نظر نگرفتن سئو داخلی و صرفا تمرکز بر سئو خارجی، هزینه سئو در اصفهان برای سایت شما بسیار بالا میره. به عبارت دیگه سئو خارجی هزینه بیشتری تا سئو داخلی نیاز داره.
فرق سوم اینه که سئو داخلی به خطرناکی سئو خارجی نیست و اثرات منفی سئو خارجی گاهی به دلیل عدم کنترل کامل بر روی آن، قوی‌تره.

سئو سایت اصفهان را دست کم نگیرید. اگر برند شما در اصفهان یا سایر شهرهای ایران شناخته شود تجربه فروش آنلاین چند برابری و سود بالا را بدست خواهید اورد.

شکل ۱ : کپشن تصویر اینجا وارد شود

فاکتورهای مهم سئو داخلی و خارجی در یک نگاه

سئو کلاه سیاه، سئو کلاه خاکستری و سئو کلاه سفید

طبیعتا شما به دنبال راه‌های مفید هستین و روش های سیاه را دوست ندارید، ولی یک پلیس خوب کسیه که از ساز و کارهای خلاف‌کاران به خوبی اطلاع داشته باشه. به همین منظور باید روش‌های سیاه و مخرب در زمینه سئو را بدونید. زمانی که شما قصد دارید از مسیر A به B حرکت کنید هم می‌تونید به روش مثبت این مسیر را برید و هم می‌تونید به روش سیاه برید ولی حالت اول پایداری داره و حالت دوم دردسر و ریسک.

به عبارت دیگه در سئو برای اعمال فاکتورها می‌شه با روش‌های مختلفی پیش رفت. می‌تونید سئو کلاه سیاه رو انتخاب کنید و یا سفید رو. و بدونید که مرز بین این روش‌ها یک قدم بیشتر نیست و گاهی تشخیص اینکه آیا این روش سیاهِ و یا سفید، سخته.

سئو کلاه سفید White Hat SEO چیست؟ به مجموع روش‌هایی که در سئو سایت اصفهان براساس اصول سئو پیاده سازی می‌شه و در روند طبیعی سئو تاثیری نداره، “سئو کلاه سفید” یا “سئو اخلاقی” گویند. گوگل همواره روی سئو کلاه سفید تاکید می‌کنه.

اصولا نتایج حاصل از سئو کلاه سفید ممکنه سال‌ها طول بکشه چون دات ایت هدف کاربرانه و براساس مشتری‌مداری پیش می‌ره. هر چند گاهی هم باید قبول داشته باشیم که با روش کلاه سفید به دلیل طولانی بودن روند پروژه سئو، تسلیم تاخیر زمانی در کسب رتبه می‌شیم. مجموعه ojshid خدمات سئو سایت اصفهان را به شما ارائه می دهد.

روش ها و تکنیک های سئو کلاه سفید عبارت‌اند از: تولید محتوای باکیفیت، کدنویسی اصولی، انتخاب عناوین و توضیحات مناسب، لینک سازی داخلی اصولی، ایجاد بک لینک طبیعی بدون دخالت صاحب کسب و کار به شکل مستقیم، بررسی کلمات کلیدی و …

سئو کلاه سیاه Black Hat SEO چیست؟ به مجموع روش‌هایی که در سئو براساس اصول سئو سایت اصفهان پیاده سازی نشدند و هدف، تغییر روند طبیعی سئو  تا سریع‌تر به رتبه‌های برتر گوگل برسند. که در اکثر موارد گوگل متوجه و با سایت خاطی برخورد می‌کنه. و اگر نیاز باشه سخت‌گیرتر رفتار کنه صفحه آن وبسایت خاطی را حتی پنالتی می‌کنه. به عبارتی از نتایج به شکل طولانی مدت و یا حتی دائمی در کلمات کلیدی مورد نظر حذف می‌کنه. قیمت سئو اصفهان را با یک تماس از اوج شید استعلام بگیرید.

طراحی سایت در اصفهان طراحی سایت اصفهان

هدف اصلی سئو سیاه اینه که بر نتایج تاثیرگذار باشن درحالی که فاکتورهای تجربه کاربری و یا اصول کدنویسی و لینک سازی را رعایت نمی‌کنند. مثل زرد نویسی در رسانه‌ها عمل می‌کنند و از روش‌های مبتذل برای جذب مخاطب استفاده می‌کنند معمولا از معیارهای روشنفكرانه و علمی تبعیت نمی‌كنه و به دنبال نتایج زودگذره.

لینک سازی‌های اسپم و مخرب، استفاده بیش از حد از کلمه کلیدی، محتوای تکراری و … از روش‌های مرسوم این تکنیک سیاهِ . Webmaster Guidelines راهنمای عمومی گوگلِ تا کمی درباره سیاست‌های خود در نشون دادن وبسایت‌ها در نتایج صحبت کنه.

سئو کلاه خاکستری Gray Hat SEO چیست؟ مابین سئو سفید و سئو سیاهِ، اصولا یک متخصص سئو در اصفهان در این بخش قرار داره و سعی داره به روش‌های سئو کلاه سفید سرعت ببخشه، ولی نه در حدی که باعث حساسیت موتورهای جستجو بشه. همانند یک کاتالیزور عمل می‌کنه.

مرز بین یک سئو کلاه خاکستری با سفید و سیاه بسیار نزدیکه و گاهی یک روش ممکنه حتی در یک زمانی خاکستری به نظر برسه ولی الان سیاه شناخته شده و یا حتی ممکنه یک متخصص سئو روش x را انجام بده ولی به شکل خاکستری ولی یک متخصص سئوی دیگر همان روش x را به شکل سئو سیاه انجام میده هر چند شاید ناخودآگاه و یا خودآگاه صورت گرفته باشه. سئو سایت اصفهان با سئو خاکستری در مجموعه اوج شید انجام نخواهد شد. به شما اطمینان می دهیم که با رعایت تمام استاندارد های گوگل سایت شما را سئو کنیم.

دستاورد خواندن این مقاله

_
  • سئو چیست؟
  • چرا آموزش دیدن سئو اهمیت داره؟
  • فرق بین سئو سایت اصفهان و ادوردز؟
  • از کجا آموزش های سئو را شروع کنیم و چطور یاد بگیریم؟
  • فرق بین سئو داخلی و سئو خارجی چیست؟
  • سئو کلاه سیاه، سفید و خاکستری  چیست؟

مهارت کسب شده

_
93%

برندینگ

88%

طراحی سایت و سئو

96%

مدیریت

91%

تولید محتوا

سوالات متداول در رابطه با سئو در اصفهان؟
دوره جامع آموزش سئو و بهینه سازی سایت
VIDEO

ارتباط مستقیم با کارشناسان

_
شنبه تا پنجشنبه
ساعت ۰۹:۰۰ تا ۲۱:۰۰
image
ساعات کاری
مجموعه
اصفهان خیابان هشت بهشت خیابان گلزار مجتمع عبادی
image
دفتر مرکزی
اصفهان
  • بالا بردن رتبه سایت در گوگل، رازهای سئو
  • برای کسب رتبه اول گوگل تنها با او دوست باشید!
  • راهکارهای افزایش رتبه ی سایت در گوگل
  • ارتقا رتبه سایت در گوگل | افزایش رتبه در گوگل تضمینی
الان سئوشید!
 

سئو سایت در اصفهانسئوسئو اصفهانسئو در اصفهانسئو سایت اصفهانسئو سایت دراصفهانسئو سایت شرکتی در اصفهانسئو سایت فروشگاهی اصفهان

اصطلاحات پایه‌ای در سئوچرا باید شما آموزش سئو را دنبال کنید؟سئو چیست؟سئو داخلی و خارجیسئو سایت در اصفهانسئو سایت در اوج شیدسئو مقدماتی

حسین رفیع زادهمشاهده نوشته ها

حسین رفیع زاده هستم. استراتژیست توسعه فردی و شغلی. میتونم شما رو تو این بازار رقابتی با مشاوره دقیق و آنالیز تو زمینه کاریتون راهنمایی کنم و راه‌کارها و ایده‌های راه‌گشا و مطمئنی بدم تا باعث رشد چندبرابری شما تو کسب و کارتون بشه. امیدوارم بتونم با کمک خدا در خدمت به شما در انجام وظایفم موفق باشم و به شما کمک کنم تا اوج شید و در اوج بمونید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *