سئوسازی سایت را در سال 2024 از کجا شروع کنیم ؟

سئو سازی سایت را در سال 2024 از کجا شروع کنیم ؟ - سئوسازی سایت

سئو سازی سایت را در سال 2024 از کجا شروع کنیم ؟ - سئوسازی سایت - اوج شید


اگر در سئو سایت در اصفهان کسب و کار شما دارای یک وب سایت است. واضح است که به دلایلی آن را دارید. چه بخواهید مشتریان بالقوه را جذب کنید یا مستقیماً از طریق سایت فروش داشته باشید. باید مطمئن شوید که مردم می توانند وب سایت شما را برای سئوسازی سایت پیدا کنند. به همین دلیل است که به داشتن یک استراتژی موثر بهینه سازی موتور جستجو سئو کمک می کند. که سایت شما را از طریق نتایج جستجوی مرتبط در مقابل مخاطبان مناسب قرار دهد. اما با تغییر الگوریتم‌های سئوسازی سایت و رقابت فزاینده، گفتن این کار آسان‌تر از انجام آن است.

در این راهنما، به شما مراحل چگونگی ایجاد یک استراتژی سئو موثر در سال 2024 را نشان می‌دهیم. بنابراین اجازه دهید وارد آن شویم.

چگونه یک استراتژی سئو سایت در اصفهان موثر در سال 2024 ایجاد کنیم:

1استراتژی سئو چیست؟

2 ایجاد خوشه های موضوعی

3 بهبود سئوی درون صفحه

4 تقویت بک لینک های خود

 

استراتژی سئو چیست؟

استراتژی سئو سایت در اصفهان به یک برنامه عملیاتی اشاره دارد. که هدف آن افزایش رتبه وب سایت و بهبود دید آن در نتایج جستجوی مرتبط است. این ممکن است شامل تاکتیک‌های مختلفی برای بهینه‌سازی محتوای شما و بهبود جنبه‌های فنی! سئوسازی سایت شما باشد تا ترافیک ارگانیک بیشتری را هدایت کند.

1

استراتژی سئو چیست ؟ - سئوسازی سایت

استراتژی سئو چیست ؟ – سئوسازی سایت – اوج شید

استراتژی سئو چیست؟

5 مرحله برای توسعه یک استراتژی سئو برای سال 2024. اکنون بیایید مراحل ضروری را که در توسعه یک استراتژی سئو دخیل هستند را بررسی کنیم. در حالی که مراحل خاص در سئوسازی سایت ممکن است. از کسب و کار به کسب و کار متفاوت باشد، موارد زیر اغلب استاندارد هستند.

مرحله 1: ببینید در حال حاضر کجا ایستاده اید

اول، مهم است که یک ایده واضح از عملکرد سئو فعلی خود داشته باشید. تا بتوانید برای سئوسازی سایت بعداً تأثیر استراتژی خود را اندازه گیری کنید. هنگامی که عملکرد خود را در ابتدا معیار قرار می‌دهید. می‌توانید هرگونه تغییر ناشی از استراتژی را که اجرا کرده‌اید ردیابی کنید. گزارش گوگل آنالیتیکس شما باید بتواند معیارهای کلیدی عملکرد سئوسازی سایت را برای وب سایت شما ارائه دهد. همچنین می توانید از ابزارهای سئو شخص ثالث برای سنجش معیارهای اضافی استفاده کنید.

در ابتدایی ترین سطح، باید عملکرد خود را از نظر ترافیک ارگانیک، سئوسازی سایت و بک لینک‌ها محک بزنید. اساساً، این موارد به شما می‌گویند که وب‌سایت شما در یک بازه زمانی خاص چند بازدیدکننده داشته است. در حال حاضر چگونه برای کلمات کلیدی خاص رتبه‌بندی می‌کنید و در حال حاضر چند لینک به سایت شما می‌آیند. استراتژی جدید سئوسازی سایت شما باید بتواند در تمام این زمینه ها بهبود یابد.

مرحله 2: استراتژی های سئوی رقبای خود را مرور کنید

در مرحله بعد، باید به نحوه عملکرد رقبای خود و آنچه برای دستیابی به آن انجام می‌دهند نگاه کنید. تجزیه‌و‌تحلیل کامل رقبا برای سئوسازی سایت باید بتواند به شما بگوید که رقبا در حال‌حاضر در کجا رتبه‌بندی می‌شوند. برای کدام کلمات کلیدی رتبه بندی می کنند، چند بک لینک دارند و غیره. سپس این معیارهای عملکرد را با معیارهای خود مقایسه کنید تا ببینید چگونه برای سئوسازی سایت به آنها دست می‌یابید.

تعدادی ابزار نرم افزار تحلیل رقبا وجود دارد که به شما امکان می دهد. عملکرد سئوی رقبای خود را با عملکرد خود مقایسه کنید. به عنوان مثال، Ahrefs لیست دقیقی از تعداد کلمات کلیدی که رقبای شما برای آنها در سئوسازی سایت رتبه‌بندی می‌کنند. تعداد دامنه های ارجاع دهنده و بک لینک‌ها و موارد دیگر را در اختیار شما قرار می‌دهد.

فراتر از این اصول، مطمئن شوید که نگاه دقیق‌تری به استراتژی سئوسازی سایت آن‌ها بیندازید. تا ببینید چه چیزی را می‌توانید تکرار کنید، چه چیزی کم دارند. به علاوه چگونه می‌توانید از نقاط ضعف آن‌ها استفاده کنید. برای مثال، باید سعی کنید بفهمید که چه نوع محتوایی برای کلمات کلیدی برتر خود در سئوسازی سایت ایجاد می کنند. این می تواند به شما بگوید مخاطب هدف شما به دنبال چه محتوایی است. تا بتوانید آن را برای استراتژی خود اولویت بندی کنید.

به طور مشابه، شما باید به وب سایت هایی که به آنها برای سئوسازی سایت لینک می دهند. زمینه پشت آن پیوندها نگاه کنید. سپس می‌توانید این را با سایت خودتان مقایسه کنید تا ببینید کدام وب‌سایت‌ها را از دست می‌دهید. به علاوه چرا لینک‌ها را دریافت نمی‌کنید. این باید به شما در سئوسازی سایت کمک کند. تا با دسترسی به همان وب سایت ها برای فرصت های بک لینک، یک استراتژی بک لینک قوی بسازید.

مرحله 3: اهداف واقعی و قابل اندازه گیری تعیین کنید

با آنچه تاکنون دارید، می توانید شروع به ترسیم اهدافی برای سئوسازی سایت کنید که برای شما مهم هستند. این اساساً شامل یک گام بالاتر از عملکرد فعلی شما خواهد بود. برای مثال، ممکن است در حال برنامه ریزی برای افزایش 20 درصدی ترافیک ارگانیک در دو ماه آینده باشید. یا ممکن است برای سئوسازی سایت بخواهید در 12 ماه آینده برای یک کلمه کلیدی خاص رتبه 1 را کسب کنید.

همچنین ممکن است بخواهید اهدافی را تعیین کنید که شامل جلوتر بودن اعداد شما از رقابت باشد. با این حال، این اهداف باید بر اساس موقعیتی که در سئوسازی سایت در حال حاضر ایستاده‌اید. به چه جدول زمانی نگاه می‌کنید، واقع‌بینانه و قابل دستیابی باشند. بنابراین، به عنوان مثال، اگر در حال حاضر 10 پله عقب تر از یک رقیب خاص هستید. ممکن است نتوانید در عرض 2 ماه از آنها برای سئوسازی سایت پیشی بگیرید.

علاوه بر این، اهداف شما باید مشخص و قابل اندازه‌گیری باشد تا بتوانید به وضوح هرگونه پیشرفت را ارزیابی کنید. اطمینان حاصل کنید که معیارهای کلیدی را که به شما کمک می کند. عملکرد خود را برای سئوسازی سایت اندازه گیری کنید. به خصوص در رابطه با هدف خود، به وضوح تعریف کنید. علاوه بر ترافیک ارگانیک شما، این ممکن است شامل معیارهایی مانند بک‌لینک، نرخ کلیک، رتبه‌بندی کلمات کلیدی و غیره باشد.

مرحله 4: محتوای موجود خود را بررسی کنید

در نهایت، برای سئوسازی سایت وقت آن است که نگاهی دقیق‌تر به محتوای موجود در سایت خود بیندازید. تا ببینید چگونه می‌تواند به تلاش‌های سئوی شما کمک کند. این فرآیند شامل غواصی عمیق در صفحات مختلف در وب سایت شما برای ارزیابی عملکرد فردی! آنها در سئوسازی سایت و شناسایی هرگونه مشکل یا پیشرفت بالقوه است.

آیا صفحاتی وجود دارند که به نظر ترافیک زیادی ندارند؟! آیا متوجه صفحات خاصی می‌شوید که تقریباً هیچ جلسه‌ای را مشاهده نکرده‌اند؟! فهرستی از صفحاتی تهیه کنید که کمترین ترافیک را برای سئوسازی سایت داشته و کمترین میزان تعامل را داشته اند.

می توانید به Google Analytics خود بروید. صفحات لندینگ خود را بر اساس کمترین تعداد کاربر و کمترین تعداد جلسات مرتب کنید. اینها صفحاتی هستند که برای استراتژی سئوسازی سایت خود ابتدا باید روی آنها تمرکز کنید.

علاوه بر این، عملکرد صفحه خود را برای شناسایی صفحات با رتبه برتر خود مرتب کنید. سپس محتوای آن صفحات را مرور کنید تا ببینید چه چیزی به خوبی برای سئوسازی سایت کار می کند. آن صفحات چه چیزی مشترک دارند که به نظر می رسد ترافیک بیشتری را جذب می کنند؟! شاید در مقایسه با محتوای پراکنده در صفحات با عملکرد پایین شما، ساختار خوبی داشته باشند و بسیار دقیق باشند؟

مرحله 5: استراتژی سئوسازی سایت خود را توسعه/تنظیم دقیق کنید

در نهایت، زمان آن رسیده است که استراتژی سئوی خود را بسازید. با تلاش های اولیه خود بر روی صفحات با کارایی پایین در سایت خود تمرکز کنید. هنگامی که مشکلات مربوط به سئوسازی سایت برطرف شد. می توانید حتی در صفحاتی که عملکرد خوبی دارند، گسترش یافته و بهبودهایی ایجاد کنید. ایده این است که با آن صفحات حتی بیشتر از این هم پیشرفت کنید. تا بتوانید رتبه اول را برای آنها کسب کنید و از رقبا جلوتر بمانید.

چندین اقدام برای سئوسازی سایت وجود دارد که می توانید با صفحات کم کارکرد خود انجام دهید. کاری که انتخاب می کنید به عواملی مانند اهمیت صفحه و اینکه آیا هنوز مرتبط است بستگی دارد.

ایجاد خوشه های موضوعی

مدل خوشه موضوعی در استراتژی های مدرن سئوسازی سایت بسیار محبوب است و دلیل آن کارآمد است. خوشه موضوعی به گروهی از صفحات اشاره دارد که حول یک موضوع خاص به هم مرتبط هستند. این به شما کمک می‌کند معماری سایت دقیق تری بسازید و سئوسازی سایت خود را در یک سلسله مراتب سازماندهی کنید. به این ترتیب، موتورهای جستجو می توانند اعتبار سایت شما را در مورد موضوعات خاصی تعیین کنند. که می‌تواند رتبه شما را بهبود بخشد.

2

ایجاد خوشه های موضوعی - سئوسازی سایت

ایجاد خوشه های موضوعی – سئوسازی سایت – اوج شید

ایجاد خوشه های موضوعی

تحت این مدل، یک صفحه ستونی خواهید داشت که در سئوسازی سایت بر یک موضوع گسترده تمرکز دارد. شما همچنین مجموعه ای از صفحات در مورد این موضوع خواهید داشت. که هر صفحه یک موضوع فرعی جداگانه را به طور عمیق پوشش می دهد. این صفحات خوشه ای از طریق پیوند به صفحه غارت و بالعکس در سئوسازی سایت متصل خواهند شد.

بنابراین، برای مثال، فرض کنید یک صفحه ستونی دارید که به طور کلی بر بازاریابی دیجیتال تمرکز دارد. سپس می توانید چندین صفحه خوشه ای در مورد رشته‌های مختلف بازاریابی دیجیتال! مانند بازاریابی ایمیلی، بازاریابی رسانه های اجتماعی، سئوسازی سایت و غیره داشته باشید.

بهبود سئوی درون صفحه

گام مهم دیگر این است که اطمینان حاصل کنید که یک استراتژی برای بهبود سئوی درون صفحه خود دارید. این شامل بهبود سئوی داخلی برای صفحات موجود و همچنین تنظیم یک پروتکل! برای داشتن سئوسازی سایت مناسب در صفحه برای محتوای جدید است. در ابتدایی ترین سطح، باید روی عناصر زیر تمرکز کنید:

3

بهبود سئو درون صفحه - سئوسازی سایت

بهبود سئو درون صفحه – سئوسازی سایت – اوج شید

بهبود سئوی درون صفحه

  • سرفصل ها – باید حاوی کلمات کلیدی هدف باشند و قالب بندی H1، H2، H3 مرتبط داشته باشند.
  • برچسب عنوان – ایده آل حدود 50-60 کاراکتر. باید حاوی کلمه کلیدی مورد نظر بدون زیاده روی باشد.
  • توضیحات متا – معمولاً حدود 160 کاراکتر. باید حاوی کلمه کلیدی هدف به طور طبیعی باشد و محتوای صفحه را توصیف کند.
  • پیوندهای داخلی – محتوا باید به سایر صفحات مرتبط در سایت پیوند داده شود. متن لنگر باید دقیقاً با URL صفحه پیوند شده مطابقت داشته باشد.
  • URL ها – باید حاوی کلمه کلیدی مورد نظر باشد. کلمات غیر ضروری را حذف کنید تا کوتاه و ساده باشند.

می توانید از ابزاری مانند جستجوگر سئوسازی سایت On-Page از Semrush استفاده کنید. تا ببینید که چگونه کار می کنید. این ابزار به شما ایده هایی را ارائه می دهد که چه بخش هایی از سئوی داخلی شما نیاز به بهبود دارد.

رفع مشکلات فنی سئو

جنبه‌های فنی سئوسازی سایت شما چیزی است که به موتورهای جستجو کمک می‌کند صفحات شما را کشف و درک کنند. بنابراین هنگامی که مشکلات فنی سئو وجود دارد، خزیدن و فهرست کردن آن صفحات می تواند دشوار باشد. مطمئن شوید که مشکلات مربوط به معماری سایت! داده های ساختاریافته، نقشه های سایت XML، ساختار URL و جاوا اسکریپت خود را شناسایی و رفع کرده اید.

به طور مشابه، خطاهای 404 و تغییر مسیرهای 301 نیز مسائل فنی سئوسازی سایت محسوب می شوند. باید برطرف شوند تا بتوانید رتبه سایت خود را بهبود بخشید. محتوای تکراری و محتوای نازک انواع دیگری از مشکلاتی هستند که می‌خواهید آن‌ها را برطرف کنید. تا مطمئن شوید سئوسازی سایت شما درست است.

شما می توانید از ابزاری مانند ممیزی سایت از Ahrefs برای جستجوی مسائل مربوط به سئوی فنی خود استفاده کنید. از اینجا می‌توانید مشکلاتی را که نیاز به رفع دارند شناسایی کنید. توصیه‌هایی در مورد نحوه حل آنها برای سئوسازی سایت دریافت کنید.

تقویت بک لینک های خود

بهبود سئوی درون صفحه و رفع مشکلات فنی سئوسازی سایت شما می تواند در رتبه بندی سایت شما معجزه کند. اما چیزهای بیشتری در این مورد وجود دارد، با عوامل سئوی خارج از سایت که نقش مهمی ایفا می کنند. اینجاست که بک لینک‌های سایت های دیگر وارد می‌شوند. که اساسا به موتورهای جستجو می‌گوید که سایت شما معتبر و مرتبط است.

4

تقویت بک لینک های خود - سئوسازی سایت

تقویت بک لینک های خود – سئوسازی سایت – اوج شید

تقویت بک لینک های خود

در حالت ایده آل، شما برای سئوسازی سایت خود می‌خواهید از سایت‌هایی که معتبر و مرتبط در صنعت شما هستند. بک لینک به دست آورید. با این حال، این فرآیند کار زیادی می برد. ممکن است ماه ها طول بکشد تا تعداد مناسبی از بک لینک ها را دریافت کنید. چند گزینه برای کسب بک لینک برای سئوسازی سایت شما وجود دارد:

  • محتوای با ارزشی ایجاد کنید که مردم بخواهند به آن لینک دهند. گزارش ها، مطالعات موردی، قطعات رهبری فکری و غیره معمولا گزینه های عالی هستند.
  • به دنبال فرصت‌های ارسال مهمان باشید تا بتوانید محتوا را در وب‌سایت‌های دیگر منتشر کنید. که شامل بک لینک به سایت شما است.
  • شخصاً با صاحبان سایت و ویراستاران وب‌سایت‌های مربوطه تماس بگیرید تا درخواست بک لینک به سایت خود بدهید.

بنابراین استراتژی سئوی بعدی شما چیست؟

اکنون که تمام مراحل ضروری برای ایجاد یک استراتژی سئوسازی سایت در سال 2024 را دارید. همه چیز برای شروع آماده است. مراحل و ایده های به اشتراک گذاشته شده در بالا را دنبال کنید. تا استراتژی موجود خود را اصلاح و بهبود بخشید یا یک استراتژی سئوسازی سایت جدید از ابتدا بسازید.

سوالات متداول

  1. آیا سئو هنوز در سال 2024 کار می کند؟

بله، سئو هنوز در سال 2024 بسیار مرتبط است. زیرا موتورهای جستجو هنوز نیاز به خزیدن و دسته بندی صفحات وب برای رتبه بندی آنها دارند. سئو برای کمک به آنها در انجام این کار ضروری است.

  1. چگونه در سال 2024 در گوگل رتبه بندی کنیم؟

ایجاد محتوای باکیفیت، دریافت بک لینک با کیفیت، بهبود ساختار وب سایت و بهبود سرعت بارگذاری سایت! برخی از مراحل اساسی رتبه بندی گوگل در سال 2024 است.

  1. چه چیزی برای سئو مضر است؟

محتوای کم، محتوای ضعیف، محتوای تکراری، مسائل فنی سئو! عدم تطابق با هدف جستجو و غیره برخی از بدترین چیزها برای سئو سایت شما هستند.

 

دسته‌بندی نشده

حسین رفیع زادهمشاهده نوشته ها

حسین رفیع زاده هستم. استراتژیست توسعه فردی و شغلی. میتونم شما رو تو این بازار رقابتی با مشاوره دقیق و آنالیز تو زمینه کاریتون راهنمایی کنم و راه‌کارها و ایده‌های راه‌گشا و مطمئنی بدم تا باعث رشد چندبرابری شما تو کسب و کارتون بشه. امیدوارم بتونم با کمک خدا در خدمت به شما در انجام وظایفم موفق باشم و به شما کمک کنم تا اوج شید و در اوج بمونید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *