نویسندهعلیرضا براتی
عبارت کلیدیبهینه سازی سایت در اصفهان
دپارتمانتحریریه اوج شید
مدت زمان مورد نیاز برای مطالعه۱۰ دقیقه
تعداد کلمات۱۰۴۵

10 ترفند سئو جهت افزایش رتبه سایت در گوگل

آموزش سئو در اصفهان به همراه 10 ترفند سئو جهت افزایش رتبه سایت در گوگل و رنکینگ و صدرنشینی در گوگل را در این مقاله برای شما عزیزان شرح می دیم.

در مقاله های قبل بعضی ترفندهای سئو سایت در اصفهان برای قرار گرفتن در رتبه های بالای گوگل صحبت کردیم. ولی جدیداً دنیای جستجوهای معمولی و جستجوهای پولی کاملا متحول شده.

پس با ما همراه باشید….

10 ترفند سئو جهت افزایش رتبه سایت در گوگل: در سال 2013 برای کسب رتبه ای خیلی خوب و قرار گرفتن در نتایج جستجو کافی بود تحقیقات مناسبی در زمینه انتخاب عبارت کلیدی ویژه انجام بدید، اطمینان حاصل کنید وبسایت شما دارای ساختار خوب و واضحیه و همچنین بک لینک های بسیار معتبری دریافت کرده. به این ترتیب سایت شما نهایتاً رتبه ای بسیار خوب به دست می آورد.

و اگه چه هنوز هم ترفندهای سئو اصفهان بسیار زیادی را میشه اینجا و آنجا مشاهده کرد، اما بهتره عوامل تاثیرگذاری که در این مطلب به بررسی آنها میپردازیم را هم حتما مد نظر داشته باشید.

نکته ای برای رفع مسئولیت: برای ارتقا رتبه در نتایج جستجو می‌شه صدها کار انجام داد و در مطلبی که مطالعه خواهید کرد تمرکز ما روی تغییرات اخیره.سئو جهت افزایش رتبه سایت

 

ترفند سئو سایت برای قرار گرفتن در صدر نتایج گوگل

 

  1. بهینه سازی برایRankBrain

RankBrain سیستم هوش مصنوعی یادگیری ماشین گوگله و این شرکت از آن به عنوان یکی از سه فاکتور اصلی برای رتبه بندی وب سایت ها نام می بره.

گوگل از RankBrain برای پیدا کردن پاسخ (نتیجه جستجو) سوالات مبهم و کاملا جدید که تا قبل از این اصلا مطرح نشده استفاده می کنه. پرسش های جدید 15 درصد از جستجوهای روزانه گوگل را به خود اختصاص می ده و با توجه به این که گوگل روزانه 3 میلیارد جستجو را پردازش می کنه، درصد مذکور به معنی 450 میلیون جستجوی کاملا جدید در هر روزه.

یادگیری ماشین برای مدیریت این تقاضاهای گسترده کاملا ضروریه و بهینه سازی آن توسط بازاریاب های موتور جستجو شاید کار دشواری باشه.

قطعا این کار وقت گیره، نیازمند انجام تحقیقات و همچنین اندکی آزمایش و خطاست اما اگه محتوایی بنویسید که رفرنس های کافی و اطلاعات موثق را در یک ساختار مشخص و شفاف به کاربر ارائه بده، قطعا شاهد ارتقا رتبه وب سایت برای جستجوهای مرتبط خواهید بود.

  1. بهینه سازی برای حضور محلی

در ادامه نکته قبلی، اگه شما عملا در آن مکان حضور فیزیکی نداشته باشید، بهینه سازی برای عبارت های جستجوی «نزدیک من» معنایی نداره. از این رو نیازمند اصلاح سئو محلی تان هستید.

این کار را می تونید با بهینه سازی صفحه خود در Google My Business انجام بدید. کارهای زیادی برای این منظور میشه انجام داد که مهم ترین آنها عبارتند از:

ارائه محتوای هوشمند به مشتری
شکل 1 ارائه محتوای هوشمند به مشتری
  • نوشتن توصیفی بلند و منحصر به فرد از کسب و کارتان
  • انتخاب دسته بندی صحیح
  • اطلاعات کلیدی در مورد زمان فعالیت (opening times) کسب و کار
  • تصاویر بسیار زیاد
  • به روز رسانی پیوسته
  • شماره تلفن و آدرس کسب و کار

و یکی دیگه از عوامل اصلی تاثیرگذار در سئو محلی، درج نقد و بررسی ها و نظرات مشتریان در سایته. وجود این نظرات، صرفنظر از این که باعث فروش محصولات می شه یا نه، بسیار مهم و حیاتیه چرا که تاثیر مستقیمی روی نتایج جستجوهای محلی داره.

 

  1. بهینه سازی برای زبان طبیعی و جستجوی صوتی

طبق گزارش تازه های اینترنتی سال 2016 Mary Meeker، عبارت های جستجوی صوتی گوگل از سال 2008 به بعد شاهد رشدی 35 برابری بوده.

نمودار رشد ویس سرچ گوگل
شکل 2 افزایش رتبه سایت در گوگل

اما چرا شاهد انفجار جستجوی صوتی هستیم؟

ورودی صوتی سرعتی 4 برابر بیشتر از تایپ داره و به همین خاطر شاهد نمایش سریع تر نتایج جستجو میشیم. البته مشکلات دسترسی ساده را هم نباید فراموش کرد. بعضی از کاربران با تایپ در بعضی از دستگاه ها مشکل دارند. عده ای دیگه از کاربران دوست ندارند با منوهای گیج کننده درگیر بشند. نهایتاً جدای از این که یک وب سایت چقدر برای موبایل بهینه سازی شده باشه، یا تلفن های ما چقدر بزرگ تر بشه، باز هم باید گفت جستجو در موبایل ها کلافه کننده است.

گوگل تلاش بسیار زیادی برای بهبود موتور جستجوی خود کرده تا قادر به تشخیص صفت های تفضیلی، آیتم های مورد نظر کاربر، زمان اشاره شده در جستجو و ترکیبات پیچیده این موارد باشه.

سئو جهت افزایش رتبه سایت

کلید اصلی بهینه سازی برای جستجوی صوتی ارائه محتوا برای سوالات مستقیمه. سوالاتی که به زبان کاملا طبیعی (مکالمات روزمره) ارائه می شه و نه سوالاتی که ما در حالت عادی و هنگام تایپ کلمات کلیدی در موتورهای جستجو استفاده می کنیم.

 

  1. پاسخگویی به سوال

در ادامه مساله بهینه سازی برای زبان طبیعی، مساله توانایی پاسخگویی مستقیم به سوالات توسط محتوای سایت مطرح می شه.

گوگل به منظور ارائه پاسخ های شفاف برای عبارت های جستجوی مبتنی بر دانش کاربران، محتویات وب سایت های واسطه را زیر و رو می کنه (برای مثال ممکنه شخصی چنین سوالی بپرسه: ?When is Kanye West’s birthday). اگه چه ویکی پدیا مرجع و بهترین گزینه برای پاسخگویی به چنین سوالاتیه، اما به نظر می رسه محبوبیت ویکی پدیا در این زمینه رو به افوله زیرا گوگل متوجه شده محتواهای معتبرتری که توسط سایر متخصصان ارائه می شه از اعتبار بالاتری برخورداره.

پس بهتره به دنبال یافتن سوالاتی باشید که وب سایت شما قادر به پاسخگویی آنهاست و محتواهایی تولید کنید که چنین کاری را انجام بده. بهتره همه چیز را مختصر و مفید کار کنید؛ به این معنی که سوال را کاملا شفاف در تیتر قرار داده و پاسخ آن را در همان ابتدای مطلب قرار بدید.

میخواهید تخصصی‌تر بدانید؟

تماس مستقیم با متخصصین سئو در اوج شید میسر شده است.

  1. هزینه بپردازید

حقیقت برخی مسائل نسبت به سال 2013 ، بیش از پیش روشن شده. همین الان می تونید خواندن این مطلب را رها کرده و با پرداخت هزینه آگهی های کلیکی (PPC ads)، رتبه بالایی در نتایج جستجو کسب کنید.

البته با این وجود همچنان نیازمند یک آگهی با کیفیت، صفحات فرود مرتبط و محصولاتی مشتری پسند میشید، خصوصا اگه در حال ورود به فضای آگهی های لیست محصولات (Product Listing Ads) هستید؛ به هر حال هر مشکلی را میشه با پول حل کرد.

پرداخت هزینه
شکل 3 پرداخت هزینه

  1. درTop Stories قرار بگیرید، AMP را پیاده سازی کنید

ذکر نام سایت در سرویس اخبار گوگل (Google News) راهی مطمئن برای هدایت ترافیک کوتاه مدت به محتواهای شماست.

اگر چه این کار برای آن دسته از کسانی که رویه تولید محتوای همیشه سبز را در پیش گرفته اند خوشایند به نظر نمی رسه، اما اگه بتونید اخبار یا مطالبی جذاب را رسانه ای کنید، قطعا سایت های دیگه به عنوان منبع به شما لینک میدند.

بخش Top Stories در موبایل معادل بخش اخبار در دسکتاپه و در حال حاضر محتوای این بخش با استفاده از (Accelerated Mobile Pages (AMP  پر می شه. AMP برنامه متن باز گوگله که به وبمسترها امکان نگارش بسیار سریع و مختصری از صفحات وب که در کوتاه ترین زمان ممکن بارگذاری می شند را برای کاربران موبایل می ده.

AMP  هنوز تبدیل به یک سیگنال رتبه بندی نشده، اما اگه موفق به حضور در بخش Top Stories بشید، استفاده از صفحات AMP قطعا تجربه کاربری وب سایت شما را بهبود میبخشد.

ضمنا این نکته را هم مد نظر داشته باشید که نتایج AMP در نتایج عادی جستجوی موبایل هم ظاهر می شند.

 

  1. بهینه سازی سایت برای موبایل

امیدواریم قبل از مطالعه این مورد چنین کاری را انجام داده باشید. تا 4 سال پیش بسیاری از وبمسترها نسبت به انجام این کار بی تفاوت بودند اما در حال حاضر بهینه بودن وب سایت برای موبایل تبدیل به عاملی تعیین کننده در رتبه بندی شده.

برای کمک به شما در این زمینه قبلا مطالبی مثل آموزش سئو در اصفهان و بهینه سازی سایت برای موبایل و سئو موبایل برای جستجوی صوتی و … در وب سایت اوج شید منتشر کرده ایم که با مطالعه آنها با اصول انجام این کار آشنا میشید.

 

  1. افزایش سرعت وب سایت

همونطور که قبلا هم ذکر کردیم AMP قطعا نقش موثری در افزایش سرعت وب موبایل داره. اگه چه بحث های متعددی در مورد ماهیت AMP مطرح شده و حتی لزوما بهترین راهکار برای بهینه سازی سرعت وب سایت ها محسوب نمی شه؛ بسیاری از آن به عنوان یک مرهم موقتی یاد می کنند.

اما با همه این ها، باید افزایش سرعت وب سایت همیشه یکی از اولویت های اصلی شما باشه و بهتره برای این کار صرفا به دنبال راهکارهای ابتکاری گوگل نباشید. سرعت وب سایت نقشی اساسی در رتبه بندی داره و خوشبختانه روش های متعددی برای بهبود آن وجود داره.

ابتدا با استفاده از این ابزاری که در این لینک قرار داره سرعت وب سایت خود را بررسی کنید و سپس با استفاده از گزارشی که در پایان ارائه می شه نقاط ضعفی که باید اصلاح شوند را چک کنید.

البته با بهینه سازی تصاویر برای سئو هم می تونید تفاوت بسیار بزرگی در کاهش زمان بارگذاری وب سایت ایجاد کنید.

 

  1. بهینه سازی فعالیت در توئیتر

اگر چه دهمین ترفند سئو که به آن میپردازیم آخرین گزینه این لیسته اما قطعا آخرین کاری نیست که برای بهینه سازی وب سایت به منظور کسب رتبه ای بهتر در گوگل میشه انجام داد. چرا که یکی از تغییرات بزرگ در نتایج جستجو که طی سال های گذشته انجام شد معرفی توئیت ها بود.

دو سال پیش به لطف همکاری توئیتر و گوگل، ایندکس شدن توئیت ها در نتایج جستجو آغاز شد. از این رو اگه در وب، نام یک برند، ناشر یا شخصیت را جستجو کنید، شاهد تایم لاین (Timeline) زنده از آخرین توئیت های آنها هم میشید. 10 ترفند سئو جهت افزایش رتبه سایت در گوگل.

پس از فعالیت مستمر در توئیتر اطمینان حاصل کنید و به صورت منظم توئیت کنید، در حد امکان سایر شخصیت ها یا برندها را دنبال کرده و تا جایی که می تونید از توئیت مطلبی که ممکنه بعدها از گفتن آن پشیمان بشید خودداری کنید چرا که چنین توئیت هایی تا چند ساعت بعد از انتشار همچنان در سطح وب قابل مشاهده اند.

در این مطلب سعی کردم که تمام نکات لازم برای بهبود سئو و موقعیت سایت در نتایج جستجو را بیان کنم. لطفا این مقاله ارزشمند را چندین بار مطالعه کنید و سوالات و نظرات خود را با من در میان بگذارید.10 ترفند سئو جهت افزایش رتبه سایت در گوگل.

بهینه سازی فعالیت در توئیتر
شکل 4 بهینه سازی فعالیت در توئیتر

دستاورد خواندن این مقاله

_
  1. 10 ترفند سئو برای قرار گرفتن در صدر نتایج گوگل
  2. بهینه سازی کردن سایت برای RankBrain
  3. بهینه سازی کردن سایت برای عبارت های جستجو
  4. بهینه سازی کردن سایت برای حضور محلی
  5. بهینه سازی برای زبان طبیعی و یا همان جستجوی صوتی در گوگل
  6. پاسخگویی به سوالات
  7. بهینه سازی کردن سایت برای تلفن های همراه
  8. افزایش سرعت سایت

مهارت کسب شده

_
93%

برندینگ

88%

طراحی سایت و سئو

96%

مدیریت

91%

تولید محتوا

سوالات متداول؟

پرسش و پاسخ به یک سری از سوالات رایج کاربران در مورد دلایل افت رتبه سایت در گوگل در زیر آورده شده است. با این حال اگر سوال خاصی مد نظر شماست که در اینجا نیست، آن را با ما در میان بگذارید.

۱-
آیا با پاسخگویی به سوالات کاربران میتوان رتبه سایت را بهبود بخشید؟

بله. یکی از راه های بهبود رتبه در سایت این است که به سوالات کاربران پاسخ بدهید.

۳-
برای بهینه سازی سایت و رنبه ی آن در موبایل چه باید کرد؟

برای اینکه سایت شما در موبایل نیز از امتیازخاصی برخوردار باشد باید از فریم ورک Amp بهره مند شوید.

۲-
آیا سئو سایت با افزایش سرعت سایت بهبود میابد؟

بله یکی دیگر از راه های افزایش رتبه سایتای ن است ک سرعت سایت تان را افزایش دهید.

دوره جامع آموزش طراحی، سئو و بهینه سازی سایت

ارتباط مستقیم با کارشناسان

_
شنبه تا پنجشنبه
ساعت ۰۹:۰۰ تا ۲۱:۰۰
image
ساعات کاری
مجموعه
اصفهان خیابان هشت بهشت خیابان گلزار مجتمع عبادی
image
دفتر مرکزی
اصفهان
  • بالا بردن رتبه سایت در گوگل، رازهای سئو
  • برای کسب رتبه اول گوگل تنها با او دوست باشید!
  • راهکارهای افزایش رتبه ی سایت در گوگل
  • ارتقا رتبه سایت در گوگل | افزایش رتبه در گوگل تضمینی
الان سئوشید!
 

طراحی سایت اصفهانسئو سایت اصفهانسئو سایت در اصفهان

حسین رفیع زادهمشاهده نوشته ها

حسین رفیع زاده هستم. استراتژیست توسعه فردی و شغلی. میتونم شما رو تو این بازار رقابتی با مشاوره دقیق و آنالیز تو زمینه کاریتون راهنمایی کنم و راه‌کارها و ایده‌های راه‌گشا و مطمئنی بدم تا باعث رشد چندبرابری شما تو کسب و کارتون بشه. امیدوارم بتونم با کمک خدا در خدمت به شما در انجام وظایفم موفق باشم و به شما کمک کنم تا اوج شید و در اوج بمونید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *